آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

۵۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

تظاهرات مجازیمعترضان اسپانیایی برای اولین بار تظاهراتی مجازی را در برابر ساختمان پارلمان این کشور سازماندهی کردند تا مصوبه جدید آن را برای اخذ جریمه سنگین در صورت تظاهرات بدون مجوز تقبیح کنند.

این تظاهرات با استفاده از فناوری هولوگرام صورت گرفت که تصویر سه‌بعدی افراد را به محل مورد نظر منتقل می‌کند و به آنها امکان می‌دهد به طور مجازی در محل دیگری حضور یابند.

این تظاهرات با استفاده از فناوری هولوگرام صورت گرفت که تصویر سه‌بعدی افراد را به محل مورد نظر منتقل می‌کند و به آنها امکان می‌دهد به طور مجازی در محل دیگری حضور یابند.

۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۳۱
آسیاتک قم

رایتل به عنوان کارت هوشمند سلامتشرکت رایتل با توجه به این که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است بر این اساس از امکانات این شرکت و اپراتور در راستای خدمات رسانی به حوزه بیمه شدگان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

ه گزارش فارس، سید مجید صدری درباره ارایه سیم‌کارت‌های رایتل به بیمه شدگان در قالب کارت هوشمند سلامت اظهار داشت: شرکت رایتل با توجه به این که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است بر این اساس از امکانات این شرکت و اپراتور در راستای خدمات رسانی به حوزه بیمه شدگان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت رایتل نیز با سایر شرکت‌های تامین اجتماعی از جمله شرکت خدمات ماشینی برای بستر سازی کارت هوشمند سلامت تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد.

صدری یادآور شد با توجه به وعده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اجرایی شدن طرح کارت هوشمند سلامت در سال 94 شرکت رایتل نیز تمام سعی خود را می‌کند که در موعد مقرر این طرح اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت رایتل افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیم‌کارت‌های رایتل جایگزین دفترچه‌‌های درمانی می‌شود و با این اقدام ارایه خدمات درمانی برای بیمه شدگان تسهیل می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از 40 میلیون نفر بیمه شده را تحت پوشش خود دارد و چگونه سیم‌کارت‌ها در اختیار بیمه شدگان قرار می‌گیرد گفت: قطعاً ساز و کاری در نظر گرفته می‌شود که بیمه شدگان به راحتی بتوانند سیم کارت‌های مورد نظر را به راحتی تهیه کنند و با آن سیم کارت می‌توانند از سایر امکانات اپراتور استفاده کنند.

منبع

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۳۲
آسیاتک قم

مبارزه اینستاگرام با تصاویر مسهجنمدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام هم به جمع سایت‌ها و شبکه‌هایی پیوستند که قصد دارند به طور جدی با هرزه نگاری اینترنتی مقابله کنند.

اینستاگرام دستورالعمل‌های خود را در این زمینه به روز کرده و تصریح کرده که تصاویری که با این دستورالعملها مطابقت نداشته باشند را پاک خواهد کرد.

در بخشی از بیانیه اینستاگرام در این زمینه آمده است: ما می دانیم که برخی اوقات افراد می خواهند تصاویر برهنه هنری یا خلاقانه‌ای را به اشتراک بگذارند، اما به دلایل مختلف اجازه انتشار تصاویر برهنه را در اینستاگرام نخواهیم داد.

این تصمیم عکس ها، ویدیوها و برخی محتوای طراحی شده به صورت دیجیتال را در برمی‌گیرد. بر این اساس انتشار تصاویر هرزه نگارانه در اینستگرام به طور کامل ممنوع شده و تنها انتشار عکس های نقاشی‌ها و مجسمه های برهنه ممکن خواهد بود.

علاوه بر این کاربران اینستگرام حق نخواهند داشت تصاویر و ویدیوهای برهنه یا نیمه برهنه کودکانشان را منتشر کنند. علت این امر حفظ امنیت بچه های کم سن و سال عنوان شده است، زیرا حتی اگر این تصاویر با نیت خوبی منتشر شوند ممکن است از سوی دیگران مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. پیش از این فیس بوک، توییتر، پینترست و گوگل پلاس سیاست های مشابهی را اتخاذ کرده بودند.

منبع

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۲۰
آسیاتک قم

هک ایمیلشما نباید روی ایمیل ارسال‌شده با موضوع شاهزاده نایروبی کلیک کنید، چراکه بعد از کلیک و در اختیار گرفته شدن سیستم تان توسط باج افزار (Ransomware) تعریف‌شده باید به حمله‌کننده و یا نویسنده برنامه پول دهید تا سیستم تان را رها کند.

باج افزارها در دنیای هک بسیار پیشرفته شده و حمله‌کنندگان با باج‌گیری از مالک سیستم پس از در اختیار گرفتن کل سیستم ویندوز، طلب پول می‌کنند.

حالا کاسپرسکی (کسپرسکی یا …. هر چه دلتان می‌خواهد بنامیدش!) ابزاری ساخته تا کلیدهای رمزگذاری شده توسط باج افزار نویسان را باز می‌کند و بدین ترتیب می‌توان با آن‌ها دست به مبارزه زد.

برای اطلاعات بیشتر فنی به اینجا مراجعه کنید.

منبع

۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۸
آسیاتک قم

فناوری لمس اشیاء مجازیشرکت بریتانیایی موسوم به “اولتراهپتیکس” فناوری به بار آورده است که در آن فراصوت، مستقیماً روی دستتان حس فشار به وجود می آورد و به آن شکل خاصی می دهد.

به این ترتیب کاربر می تواند بدون تماس با چیزی، شی ءِ مجازیِ سه بعدی را حس و دستکاری کنید. پژوهشگران می گویند این ابزار بر اساس اصول نیروی تابش صوتی طراحی شده است. در آن از نیروهایی که امواج صوتی بر پوست وارد می کنند، برای بوجود آوردن حس تماس با شی ء استفاده شده است.

سریرام سوبرامانیان، یکی از طراحان این فناوری می گوید:«وقتی به کلوب یا کنسرت راک می روید و فشار صدای موسیقی را روی سینه تان حس می کنید. ما از همین اصل استفاده کرده ایم. صدای بم باس سینه تان را می لرزاند. ما به جای صدای باس، از فراصوت کم بسامد، حدود ۴۰ کیلوهرتز استفاده می کنیم.

این امواج را می توان مستقیماً به نقطه مشخصی فرستاد، مثلا سر انگشتها یا کف دست، و دقت زیادی هم دارد.» فناوری این گروه پژوهشی هنوز در مرحله آزمایش است. اما پژوهشگران می گویند که این فناوری در دنیای واقعی کاربردهای فراوان دارد، از جمله هولوگرام های قابل لمس، واقعیت مجازی که کاربر را در بر می گیرد و کاربر می تواند ابزارهای مجازی کنترلی را در هوا حس کند و تغییر دهد.

سریرام سوبرامانیان می افزاید:«گرایش، به سوی انجام کارها، بدون لمس کردن اشیاست. یکی از برتریهای سیستمهای بدون لمس این است که شما سراغ کلید چراغ نمی روید، فقط دستتان را تکان می دهید و چراغ روشن می شود.» این شرکت قصد دارد حق استفاده از این فناوری را در بازارهای متنوع از جمله بازار ابزارهای الکترونیکی مصرفی، وسایل خانگی، و ابزارهای خودرو برای فروش عرضه کند.

منبع

۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۳
آسیاتک قم

بعدا بخوانگاهی اوقات پیش می‌آید که مشغول خواندن مطلبی در سایتی هستید و یا در حال نگاه کردن به فیلمی در یکی از سایت‌های نمایش فایل‌های ویدئویی. اما کاری برایتان پیش بیاید و ناچارید آن را نیمه کاره رها کنید.

در این هنگام می‌توانید صفحه مورد نظر خود را بوک‌مارک کنید اما به‌جای آن بیایید از یک روش جالب‌تر استفاده کنید. سایت getpocket.com به شما این امکان را می‌دهد تا مطلب نیمه‌کاره خود را در پاکت بگذارید و بعدا آن را بخوانید.

برای این کار کافی است پلاگین پاکت را روی مرورگر خود نصب کنید تا هر فایل یا صفحه نیمه‌کاره را با یک کلیک به پاکت بفرستید و هر زمان که خواستید به آن مراجعه کنید.

منبع

۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۰۸
آسیاتک قم

فلش مناسب برای موبایلشاید کمتر کسی باشد که تا بحال با حافظه های فلش کار نکرده باشد. وسایل جالب، سبک و کم حجمی که نقل و انتقال فایلها را به راحتی میسر میسازند. امروز تصمیم داریم چند نمونه از بهترین حافظه های فلش را معرفی کنیم که نه تنها کوچک و سبک هستند بلکه هر دو پورت استاندارد و میکرو را با هم ارائه میکنند و بر روی کامپیوتر، اسمارت فون و تبلت ها قابل استفاده هستند.

۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۴۵
آسیاتک قم

اولین داوطلب پیوند سر«والری اسپیریدونوف» جوان 30 ساله روس خود را به عنوان نخستین داوطلب عمل پیوند سر در جهان معرفی کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، منطقه خراسان، دکتر سرجیو کاناورو، عصب شناس ایتالیایی سال 2013 با انتشار مقاله‌ای، مدعی امکان انجام نخستین عمل پیوند سر شد و چند ماه قبل نیز از امکان انجام این پیوند تا سال 2017 خبر داد.

اگرچه محققان بسیاری از سراسر جهان، امکان‌پذیر بودن عمل پیوند سر را زیر سوال برده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این پیوند چند گام به واقعیت نزدیکتر شده است. «والری اسپیریدونوف» متخصص کامپیوتر و اهل ولادیمیر روسیه خود را بعنوان نخستین داوطلب برای انجام این پیوند معرفی کرده است.

۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۳۴
آسیاتک قم

طرفداران قلابی سامسونگتماشاگران کرایه‌ای می‌بایست صفحه سامسونگ در بایدو را لایک کنند!

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که سامسونگ به برخی افراد جوان و دانشجو پول داده تا در کنفرانس رونمایی از گلکسی اس ۶ حاضر شوند و با شور و حرارت، خود را طرفدار سامسونگ نشان دهند.

ولی به نظر می‌رسد قضیه حادتر از این حرف‌هاست و سامسونگ گفته کسانی که پول بیشتری می‌خواهند باید فعالیت‌های بیشتری داشته باشند. به گزارش ایتنا از شماران سیستم، پایگاه فون‌آرنا به نقل از نشریه «وانت چاینا تایمز» نوشته هر یک از این طرفداران قلابی وظیفه داشته‌اند نام، تصویر و شماره تلفن خود را در سرویس پیام‌رسانی وی‌چت (WeChat) درج کنند.

این افراد همچنین می‌بایست در جست‌وجوگر چینیِ بایدو (Baidu) صفحه سامسونگ را لایک کنند. به نظر می‌رسد سامسونگ با مشکلات فراوانی در چین روبروست که یکی از آنها اقبال گسترده چینی‌ها به آیفون اپل است.

ولی به هر حال کارشناسان معتقدند سامسونگ برای مقابله با این روند کاهش محبوبیت بهتر است به راهکارهای معقولانه‌ای همچون ارائه گوشی‌های ارزان قیمت بپردازد و بداند بالا بردن جعلی تعداد شرکت‌کنندگان کنفرانس‌ها راه چاره نیست.

منبع

۲۶ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۲۶
آسیاتک قم

هفت راه برای جلوگیری از هکمجله مهر - کیوان ابراهیمی - از نظر فنی، هر چیزی که به اینترنت وصل شود، قابلیت هک شدن را داراست. اما راه های مفیدی وجود دارند که می توانید برای محافظت از خود و داده هایتان انجام داده و امکان نفوذ هکرها را سلب کنید.

در این مطلب شما را با هفت روش جلوگیری از هک شدن توسط هکرها و یا ویروس های مخرب آشنا می کنیم:

۱. به ایمیل ها مشکوک باشید

بسیاری از حملات سایبری بوسیله ایمیل های ساده اما مخرب شکل می گیرند. ایمیل یک ابزار مفید برای ارتباط است زیرا بوسیله آن می توان هر چیزی را به هر کسی ارسال کرد؛ اما این مزیت می تواند خطرساز نیز باشد و ریسک امنیتی بالایی را موجب شود. برای مثال، در عمل فیشینگ، ایمیل های به ظاهر بی ضرری به قربانیان ارسال شده و آن ها را به وب سایت هایی تقلبی جهت آپدیت کردن اطلاعات شخصی شان فرا می خوانند. این اطلاعات اخذ شده سپس بر ضد قربانیان استفاده شده و می تواند کلاه برداری های گسترده ای را رقم بزنند.

۲۶ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۲۱
آسیاتک قم