آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تبیین جایگاه رگولاتوری و برنامه‌ریزی این سازمان جهت بهبود ارتقای سطح اپراتورها گفت: بهترین اپراتورهای ثابت و سیار سال 95 بر اساس شش معیار شامل سه معیار توانمندساز (برنامه‌ریزی قانون‌مدار، فرایندهای سازمانی و بسترسازی ارتقای کیفی سرویس‌ها)، سه معیار نتایج (رگولاتوری و جامعه، مشتریان و نتایج عملکرد) و 21 زیرشاخص انتخاب شده‌اند. در مجموع، هزار امتیاز مثبت و سقف 200 امتیاز برای شاخص‌های منفی در بازه زمانی دو ماهه انجام شده که در این مدت، تعداد 36 اظهارنامه از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار دریافت شده و بیش از 256 نفر از ارزیابان ارشد و ناظران سازمان به منظور بررسی دقیق مستندات و صحت‌سنجی شواهد اعلام شده، فعالیت کرده‌اند.

‎عمیدیان ابراز امیدواری کرد که این روند در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد و با مشارکت اپراتورها، حس رقابت و دستیابی به بهترین خدمات در دارندگان پروانه و رضایت‌مندی مشترکان قوت گرفته و شاهد رشد کمی و کیفی خدمات در این حوزه باشیم.

‎بر اساس این ارزیابی، بهترین اپراتورهای ثابت و سیار سال 95 در بخش‌های مختلف معرفی شدند که در ادامه به نتایج آن اشاره خواهیم کرد. «شرکت ارتباطات سیار ایران» در بخش دارندگان پروانه اپراتورهای سیار، «شرکت ارتباطات مبین نت» در بخش دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت (FWA)، «شرکت انتقال داده های آسیاتک» در بخش دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و «شرکت ارتباطات ماهواره ای سامان» در بخش دارندگان پروانه ارائه خدمات انتقال داده از طریق ماهواره (SAP) به عنوان اپراتورهای برتر سال 95 معرفی شده‌اند.

۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۰
محمدرضا سیفی - آسیاتک

wallyball

وبلاگ

در میان اهالی موسیقی، شاهنامه سترگ فردوسی برای خیلی‌ها دغدغه ویژه‌ای نبوده است؛ شهرام ناظری را اما به نوعی می‌توان آوازخوان پیشقراول روایت‌های هفت خوان رستم نام برد.

روزنامه ایران - ندا سیجانی: در بازار موسیقی امروز که آثار کم محتوا کم به گوش نمی‌رسد، به سراغ شاعران بزرگی نظیر حافظ، سعدی، مولانا و فردوسی رفتن حکم کیمیا را دارد. نمی‌توان از تأثیر مخرب آثار دسته اول در میان مردم چشم پوشید و از اثر مهم و نیکوی دسته دوم سخنی نگفت. شاعران بزرگ ایرانی نقش برجسته‌ای در زنده نگاه داشتن زبان پارسی داشته‌اند و امروز که بسیاری از وجوه این زبان بزرگ در معرض خطر است، باز همان‌ها هستند که می‌توانند نقش پر اهمیت خود را ایفا کنند. زبانی که طی سال‌ها دستخوش تغییرات شد و آنچه که امروز می‌شنویم زبان خالص پارسی نیست؛ درست همان نگرانی که در شعرهای فردوسی هم حس می‌شود. دورانی که زبان دانش و ادبیات در ایران، زبان عربی بود و شاهنامه فردوسی با هدف‌ پاسداشت زبان پارسی سروده می‌شود. 

شعرهایی که در مقطعی، گرفتار برخی افکار سیاست زده شد و نتوانست آن‌طور که باید و شاید به همراه موسیقی برای نسل امروز و دیروز زمزمه شود. روایت‌های شاهنامه سرشار از اخلاقمداری و فرهنگ است. در میان اهالی موسیقی، شاهنامه سترگ فردوسی برای خیلی‌ها دغدغه ویژه‌ای نبوده است؛ شهرام ناظری را اما به نوعی می‌توان آوازخوان پیشقراول روایت‌های هفت خوان رستم نام برد. در روزگاری که حتی نامی از شاهنامه در موسیقی نبود او به همراه حافظ ناظری فرزندش، الحان صحیح پارسی را به گوش همه رساند. نام ناظری‌ها حالا دیگر با فردوسی گره خورده است و امروز پس از سه دهه شاهنامه فردوسی در ایران روی صحنه موسیقی می‌رود.این کنسرت با عنوان «آواز پارسی، افسانه و مهر» قرار است برای حراست از زبان پارسی و تلفظ صحیح واژه‌ها در حوزه آواز ایرانی و پرهیز از به‌کارگیرى الحان عربی و انتقال آن به نسل آینده تلاش کند. به مناسبت برگزاری این کنسرت با استاد شهرام ناظری و فرزندش حافظ گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

شهرام ناظری از جمله خوانندگان موسیقی آوازی است که در به‌کارگیری آثار شاعران معاصر پارسی در حوزه موسیقی سنتی همیشه پیشرو بوده و حالا در تجربه دیگری که پیش از این هم با حافظ داشته قرار شده «پروژه آواز پارسی، افسانه و مهر» را با اشعار شاهنامه فردوسی روی صحنه اجرا کند؛ اتفاقی که کمتر به آن توجه شده است. کمی در این باره توضیح دهید.
شهرام ناظری: ساخت موسیقی برای شعرهای شاهنامه فردوسی به سال‌های خیلی دور شاید 30 سال گذشته بازمی گردد. من دراجرای این اشعار به‌دنبال دوهدف مهم در زندگی‌ام بودم؛ نخست تلفیق موسیقی سنتی روی شعرهای کلاسیک ایرانی که قطعاً بیشترین توجه من بر اشعار مولانا و فردوسی است؛ دو نمونه‌ شعری که در حدود 120 سال گذشته درعرصه موسیقی چندان به آنها توجه نشده است. البته کارهای بسیاری از اشعارمولانا خوانده و منتشر کرده‌ام اما در 35-36 سال گذشته درمورد شاهنامه فردوسی مخالفت‌های بسیاری وجود داشت وسرانجام طی پیگیری وایستادگی‌هایی که برای اجرای آن انجام دادم این امر به نتیجه رسید؛ این کار هدف دوم من دراجرای این اشعاربود، به این دلیل که من یک هنرمند کرد زبان هستم و با ریشه ادبیات فارسی آشنایی دارم. بنابراین طبیعتاً کسی که با این مقوله آشناست، کار کردن در این زمینه یکی از آرزوهایش است. اشعار فردوسی به عقیده من یکی ازمهم‌ترین بخش‌های شعر و ادبیات ایران است.
اما در اجرای این طرح مشکلات متعددی وجود داشت؛ نخست هزینه بسیار آن بود و از نظر بودجه هیچ دستگاه‌ فرهنگی کشور حمایتی از این کار نداشت و ازآن بدتر اینکه اجرای شاهنامه فردوسی ممنوع بود. به هر صورت با وجود این مشکلات و پس از پایان یافتن تحصیلات حافظ ناظری در نیویورک، توانستیم اشعاری ازشاهنامه فردوسی را خارج از کشور و با یک گروه خارجی در شهرهایی چون پاریس، توکیو، لس آنجلس و بویژه در سالن «کارنگی هال» شهر نیویورک روی صحنه ببریم. البته شاید تا امروز هیچ ایرانی درسالن «کارنگی هال» کنسرت برگزار نکرده باشد، اما همین امر باعث شد این کار مورد حمایت دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه کلمبیا و هاروارد امریکا قرار گیرد. زمانی که این اجرا روی صحنه رفت اخبار آن در سایت‌های همان کشورها منتشر شد و توانست در نگاه کسانی که مخالف شاهنامه بودند تأثیر مثبتی بگذارد؛ به طوری که این افراد بتدریج به این نتیجه رسیدند که اگر شاهنامه همراه با موسیقی خوانده شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. آن زمان مخالفان اجرای شاهنامه در ایران براین باور بودند که اگر شاهنامه فردوسی اجرا شود یک انقلاب و دگرگونی سیاسی در ایران رخ می‌دهد اما بعدها متوجه شدند که شاهنامه ادبیات و ملیت ما ایرانی‌ها است و توانستیم آرام آرام در ایران مجوز اجرای این کار را به‌دست بیاوریم. حتی بعدها که اجازه یافتم در کنسرت‌هایم شاهنامه را اجرا کنم به‌صورت طنز بیان کردم که پیش‌از این شاهنامه فردوسی اجازه اجرا نداشت. بعد از آن یعنی حدوداً در 8 سال گذشته و زمانی که مجوز اجرای شاهنامه فردوسی صادر شد یک گروه موسیقی مقامی تشکیل دادیم، به این دلیل که شاهنامه فردوسی ازنظربافت و نوع روایت گونه‌ای که در درونش وجود دارد می‌تواند با موسیقی مقامی نزدیک‌تر و هماهنگ تر باشد. نمونه‌هایی ازاین نوع در موسیقی مقامی باقی‌ مانده است ولی در موسیقی سنتی این ‌نمونه‌های روایت گونه و به فرم شاهنامه مطلقاً وجود ندارد واگرهم چند بیتی به چشم می‌خورد به‌صورت نگاه تغزلی بوده است؛ نگاهی که الحان، در آن گسترده ‌ترخواهد بود. در نگاه موسیقی مقامی و روایتی یک حرکت دورانی به صورت تسلسل وجود دارد اما در موسیقی سنتی دشوار است. به همین دلیل با توجه به تجربه‌ام در حوزه موسیقی سنتی و کلاسیک که پیش از این در سال 2006 و 2007 انجام داده بودم، این کار را با یک نگاه مقامی انجام دادم. 
 حافظ ناظری: حدود 17 سال گذشته پیش از آنکه برای تحصیل به امریکا بروم با وجود سن کمی که داشتم در کنسرت‌ها در کنار استاد ناظری می‌نشستم و ساز می‌زدم و برای نخستین بار توانستیم به همراه تعدادی از جوانان که تقریباً در رده سنی 20- 19 قرار داشتیم، در کنار یک استاد موسیقی اجرای کنسرت داشته باشیم؛ اجرایی در دستگاه نوا که آن دوران یکی از مهجور‌ترین دستگاه‌های موسیقی بود و کمتر اثری با این دستگاه اجرا می‌شد؛ اما توانستیم بیش از سه ساعت پنج برخورد متفاوت را در دستگاه نوا به گوش علاقه‌مندان موسیقی برسانیم. از همان زمان سعی داشتم خودم و موسیقی‌ام را معرفی کنم. در واقع به نوعی این اجرا راهگشایی برای دیگر هنرمندان بود. بعد‌ از آن اکثریت موسیقی‌هایی که به گوش می‌رسید در دستگاه نوا و با کمانچه آلتو و دیگر سازهای سنتی در کنسرت‌های موسیقی روی صحنه رفتند. اما متأسفانه چون بعد این اجرا به فاصله زمانی بسیار کوتاه از ایران رفتم این اتفاق آن‌طور که باید ثبت نشد. در امریکا سعی داشتم سازهای موسیقی کلاسیک غربی را درکنار موسیقی ایرانی قرار دهم که نتیجه آن شکل‌گیری سمفونی رومی بود که به همراه  اتفاقی کم نظیر در موسیقی ایرانی و قرارگیری سازهای کلاسیک غربی در کنارساز ایرانی. اما امروزه گروه‌های بسیاری این کار را انجام می‌دهند. اما در خصوص اجرای آثار شاهنامه فردوسی باید بگویم خاطرم است در سال 2001 استاد ناظری نامه‌ای از ایران برای من نوشته بودند که در آن شعری از فردوسی نیز به چشم می‌خورد. استاد در این نامه اشاره داشتند که «به نظر من خیلی فوق‌العاده است اگر روزی برای شاهنامه فردوسی موسیقی سنتی ساخته شود.» این اتفاق درضمیر ناخودآگاهم ثبت شد و از سال 2003 به‌عنوان پایان نامه تحصیلی بر این طرح کار کردم و نتیجه آن یک اثر ارکسترال 45 دقیقه‌ای بود که سال 2007 برای نخستین بار به همراهی اعضای ارکستر فیلارمونیک لس‌آنجلس و بزرگان موسیقی جهان درمعتبرترین سالن‌های موسیقی کلاسیک جهان مانند سالن‌ والت دیزنی کنسرت هال روی صحنه رفت؛ اتفاقی که درباره‌اش خبررسانی بسیاری شد. بعد از آن در سال 2009 این طرح گسترده‌تر شد و تقریباً کاری است که امروز تصمیم داریم به اجرا درآوریم. البته پیش از آن قرار بود کنسرت «آواز پارسی، افسانه و مهر» اسفندماه برگزار شود اما برنامه تغییر کرد و مردادماه این کار اجرا می‌شود. همه دوستان می‌دانند که شاهنامه برای نخستین بار توسط استاد و من اجرا شد و با تأکید بسیار می‌گویم کمتر کسی می‌تواند شاهنامه را همراه موسیقی بخواند زیرا اجرای اشعار فردوسی بسیار متفاوت از سایر شاعران ایرانی است.
در روزهای ابتدایی انقلاب استادانی همچون شهرام ناظری، حسین علیزاده، محمدرضا لطفی، محمدرضا شجریان و... آثاری را درهمان حال و هوا خلق کردند. پیش از این گفته بودید در همان اوایل انقلاب تصمیم داشتید روی اشعار شاهنامه فردوسی کار کنید؛ آثاری که بی‌ارتباط با روزهای انقلاب نبود اما این اتفاق میسر نشد. دلیل آن چه بود؟
شهرام ناظری: بله. درهمان سال‌ها با همه این دوستان نظیر حسین علیزاده، هوشنگ کامکار و پرویزمشکاتیان این کار را مطرح کردم اما آن دوران شرایط اجرای شاهنامه فراهم نبود. درواقع برای این کار به یک گروه موسیقی بزرگ نیاز داشتیم که ازسوی اداره فرهنگ و هنر یا مراکز فرهنگی حمایت شود که متأسفانه این کار صورت نگرفت. ازهمه مهم‌تر اینکه اجازه نمی‌دادند اشعار آن روایت شود. اما خودم شخصاً به دلیل علاقه بسیاربه شعرهای شاهنامه هرگاه که با حافظ در خارج از کشور نامه‌نگاری می‌کردم بیشتر شعرهای شاهنامه را برایش می‌نوشتم تا با آنها آشنا شود و از او خواستم موضوع پایان نامه‌ تحصیلی دانشگاهش را هم شعرهای فردوسی انتخاب کند.
چرا هنرمندان موسیقی آوازی کشورمان کمتر سراغ شاهنامه می‌روند؟ آیا می‌تواند به این دلیل باشد که وزن عروضی اشعارشاهنامه دردستگاه‌ها وگوشه‌های آوازی به سختی اجرا می‌شود؟
شهرام ناظری: خیر.اصولاً فرهنگ موسیقی سنتی چندان شاهنامه‌ را نمی‌طلبد. شما می‌توانید شاهنامه را به مانند غزل‌های سعدی یا حافظ بخوانید اما آن گونه که باید در جایگاه خودش قرار نمی‌گیرد. خواننده‌ها می‌توانند هر شعری را بخوانند اما خواندن شاهنامه مراتب خاص خودش را دارد و نباید مانند شعر سعدی آن را روایت کرد. خواندن شعرنو و معاصرایرانی کاملاً متفاوت است؛ حسی که در درون واژه‌ها وجود دارد با اشعار کلاسیک سعدی و حافظ یا کسی که مولانا می‌خواند کاملاً تفاوت دارد وتنها افرادی به آن پی می‌برند که ازنظر تفکر و آگاهی با ادبیات فارسی آشنایی دارند و می‌توانند ازحرکت حسی که درآن شعرها وجود دارد بهره ببرند و بربیایند. باید به ادبیات فارسی اشراف کامل داشت تا بدانی غزل، مثنوی و اشعار فردوسی را چگونه بخوانی! بدانیم چه تفاوتی بین اشعارمولانا و سعدی است یا بین شعر نو و ادبیات کلاسیک ایرانی چه تفاوتی وجود دارد! ما باید بدانیم با چه نگاه و فرهنگی به اقیانوس شاهنامه وارد شویم که با ادای حق مطلب لطمه‌ای به آن زده نشود و آن اثر از بین نرود وگرنه هر کسی می‌تواند اشعار شاهنامه را روایت کند.
حافظ ناظری:شاهنامه فردوسی نظیر شعرهای مولوی فرهنگی متفاوت دارد و شبیه به شعرهای حافظ و سعدی نیست. شاهنامه خوانی مشخصه‌های خودش را دارد؛ دلیل اینکه کمتر هنرمندانی به سراغ اشعار شاهنامه رفته‌اند به این سبب است که شعرهای شاهنامه طویل و روایت گونه است و با یکدیگر مرتبط هستند و اگر کسی بخواهد شاهنامه را بخواند زمان بسیاری برای اجرای آن صرف می‌شود. بنابراین در این کنسرت بخش‌های مهم شاهنامه در کنار هم چیده شده است.
تأکیدی که در این کنسرت به آن اشاره شده خواندن اشعار فردوسی با آواز پارسی است نه الحان عربی؛ این توجه به‌ این دلیل بوده کسانی که کم و بیش اشعار شاهنامه را خوانده‌اند به صورت فارسی آن را ادا نکرده‌اند؟
شهرام ناظری: خیر. این تأکید تنها بر اشعار شاهنامه فردوسی نبوده است. زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت سبب شد اکثریت خواننده‌ها مقلد بار بیایند و اغلب واژه‌ها طرز بیان عربی به خود بگیرند. البته حضور تعدادی از خوانندگان موسیقی آوازی که خانواده آنها مداح بودند در این مسأله بی تأثیر نبوده در واقع محیط زندگی سبب شد بعضی از الحان فارسی به صورت عربی بیان شود. خود من به شخصه به دلیل کرد بودنم به این موضوع دقت بسیاری دارم و همیشه سعی کرده‌ام طرز بیانی را دنبال کنم که کاملاً ایرانی باشد. بنابراین این مسأله تنها به شاهنامه فردوسی بازنمی‌گردد و نوع بیان مهم است. همیشه به این موضوع تأکید داشته‌ام و گفته‌ام نباید این الحان عربی به نسل بعد منتقل شود و قطعاً می‌تواند آسیب بزرگی به طرز بیان درآواز باشد. 


حافظ ناظری: متأسفانه در آواز ایرانی الحان عربی کاربرد بسیاری پیدا کرده است و در این اجرا تأکید بر این داریم که الحان عربی کنار گذاشته شود به این دلیل که از نگاه آسیب‌شناسی موسیقی این اتفاق خطر بزرگی برای موسیقی آوازی است. همیشه گفته‌ام ترسناک‌ترین اتفاق در فرهنگ این است که مردم آن، آنقدر از حقیقت آن فرهنگ دور شوند که وقتی حقیقت را به آنها بگویید دیگر نپذیرند. به مانند تحریرهای ریتمیکی که در آلبوم «ناگفته» بود و نقدهای بسیاری که در موردش مطرح شد اما وقتی به آواز ایرانی همچون حسینعلی نکیسا، طاهرزاده، سلیمان‌خان امیر قاسمی گوش بدهید می‌بینید که مثلاً 20 ثانیه شعر است دو دقیقه تحریر، در واقع تحریراست که حرفی برای گفتن دارد.
جناب آقای ناظری! با وجود تعصب و حساسیتی که همیشه نسبت به این موضوع داشته اید خصوصاً بیان شعر و ادبیات فارسی چرا موسیقی آوازی را تدریس نمی‌کنید تا خواننده‌های نسل امروز اصول صحیح و بیان درست این موسیقی را به اجرا درآورند؟
شهرام ناظری: من سال‌های زیادی دردانشگاه تهران و کانون چاووش تدریس موسیقی داشته‌ام اما بعد از آن مافیایی وجود داشت که هیچ‌گاه نگذاشت این اتفاق ادامه یابد. در دو دهه گذشته هم تلاش بسیاری داشتم تا بتوانم این کار را انجام بدهم اما به هر دلیلی مانع از آن می‌شدند. ولی امروز با تغییر شرایط می‌توانیم این راه را ادامه دهیم و قرارهم براین است که در آینده نزدیک کارگاه موسیقی آوازی راه‌اندازی کنیم. فرمی از آموزش که هنرآموز شخصیت خودش را پیدا کند نه آنکه شهرام ناظری باشد. اگرفردی درهنر به دنبال شخصیت خود باشد می‌تواند در آینده نتایج بسیار خوبی به‌ دست آورد اما اگر غیر این صورت گیرد و بر این فکر باشند که همه به مانند من بخوانند مخرب و زیان بخش خواهد بود.
البته این روزها کمتر آواز خوب به گوش می‌رسد و آنچه به گوش می‌رسد بیشتر تصنیف است؟
حافظ ناظری: بله. با نگاه به آوازهای ایرانی خواهیم دید که تمامی این آوازها شعر محور است در صورتی که آواز واقعی ایرانی تحریر محور است و این در حالی است که در«ناگفته» بجای استقبال از کار ایرادهای بسیاری بر تحریر‌های آوازی داشتند. چیزی که همیشه همه از آن تقلید می‌کنند خیلی پیچیده‌ نیست اما آن کاری که نتوانیم از آن تقلید کنیم مهم است. چرا کسی نمی‌تواند به مانند طاهرزاده، نکیسا و اقبال آواز بخواند؟! به نظر من بعد از این اساتید، خوانندگان ایرانی نتوانستند آواز ایرانی را به قلل بالاتر برسانند بلکه حتی به عقب هم بازگشتند.
البته نمی‌توان این گونه گفت؛ چون بعد از این اساتید هم اتفاقات تازه‌ای در موسیقی آوازی رخ داد.
حافظ ناظری: بله. کاملاً قبول دارم. شاید بهتر باشد این گونه مثال بزنیم؛ یک ماشین چهار چرخ دارد و در مرحله بعدی شاید پرواز کند اما هنوز آن چهار چرخ را دارد اما اگر ماشینی بسازیم که با دو چرخ راه می‌رود این دیگر پیشرفت نیست! امروزه سرعت اجرای آواز ایرانی یک چهارم شده است این سرعت اجرا همان تکنیک است که در واقع یکی از بخش‌های موسیقی آوازی ما است.
شاید این سلیقه مخاطب باشد و آن خواننده برطبق این علاقه‌ مندی روش ساده را انتخاب کرده‌ است.
حافظ ناظری: قطعاً سلیقه مخاطب نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.حدود 40 سال گذشته در ایران موسیقی‌هایی چون گل‌ها و موسیقی‌هایی پاپ و عام پخش می‌شد و این گونه به این نتیجه می‌رسیم که اگرهردو موسیقی به‌ درستی به جامعه معرفی شود آن وقت است که می‌توان از گرایش جامعه به یک نوع خاص از موسیقی سخن گفت. یعنی این حق انتخاب باید باشد تا بعد بتوان از سلیقه مخاطب صحبت کرد.
به بحث سلیقه اشاره کردید؛ شما در سمفونی رومی (آلبوم ناگفته) کاری را ارائه دادید که نسل امروز نتوانست ارتباط چندانی با آن داشته باشد. شاید این سبک کاری سلیقه امروز نسل ما نباشد نظر شما دراین باره چیست؟
حافظ ناظری: این سؤال برای من کمی تعجب آور است. سال 96 آلبوم« ناگفته» در سایت بیپ تونزدر آمار پرفروش‌ ترین‌های این سایت قرار می‌گیرد. درواقع «ناگفته» تنها اثری بود که سال 95 منتشر شد و در سال 96 بعد از دو سال از زمان انتشار نیز جزو یکی از 5 پرفروش‌ قرار داشت.
البته به سایت «بیپ تونز» نمی‌توان خیلی اعتماد کرد این سایت تنها آمار بازدید کننده‌های خود را منتشر می‌کند بلکه باید به بازار موسیقی توجه بیشتری داشته باشیم و آن را معیار برترین‌ها قرار دهیم.
حافظ ناظری: علاوه بر فروش بالای آلبوم، کنسرت‌های «ناگفته» توانست رکورد خوبی را به ثبت برساند «ناگفته» کاری است که از زمان خودش جلوتر بوده و طبیعتاً آنطور که باید و شاید هنوز درک نشده است. در واقع کارهایی که عام‌تر است راحت‌تر مورد قبول اجتماع قرار می‌گیرد. من در«ناگفته» سعی بر این داشته‌ام شیوه‌های فراموش شده آواز ایرانی را به مخاطب امروز ارائه کنم آن هم به دلیلی چون ادوات تحریر، سرعت و قالب‌هایی که در آن استفاده شده است. شاید یکی از دلایلی که سبب شده آلبوم «ناگفته» بیشتر دیده شد خود شخص من باشم. اغلب کنسرت‌هایی که امروز می‌شنویم موفق عمل کرده و بخوبی توانسته‌اند سالن‌های کنسرت را به خود اختصاص بدهند قطعاً موسیقی بوده که مورد استقبال مردم بوده اما ما توانستیم با «ناگفته» پرمخاطب‌ترین تور تاریخ موسیقی ایران را رقم بزنیم.
البته دراین کنسرت‌ها که حدود 200 هزار نفر در آن شرکت کردند از نام استاد ناظری هم وام گرفته شده است.


حافظ ناظری: بله قطعاً.اما پیش از اینکه کنسرت ناگفته را آغاز کنیم تهیه‌ کننده‌ها تنها چند شب در تهران، پر شدن سالن اجرا را تضمین می‌کردند در صورتی که با آغاز کنسرت ناگفته اتفاق دیگری صورت گرفت و ما با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شدیم. 

شما خواننده‌ای هستید تقریباً در رده سنی نسل امروز و اجرای آثار موسیقی سنتی. با توجه به اینکه پدر شما استاد ناظری از استادان مطرح موسیقی آوازی هستند این انتظار از شما وجود دارد که در آثار بعدی شما بیشتر به بخش آوازی پرداخته شود.
حافظ ناظری: بله خود من هم در این باره تلاش بسیاری داشته‌ام و در آلبومی که بزودی منتشرخواهم کرد بیشتر به بخش آوازی توجه شده است. موسیقی «ناگفته» یک کار بین‌المللی است که هدف من از انتشارش این بود که دنیا نیز با آن ارتباط برقرار کند و اگراشعار فارسی بیشتر درآن قرار می‌گرفت قطعاً برای خارجی‌ها قابل درک نمی‌توانست باشد. اگر به‌عنوان یک ایرانی نگاهی به موسیقی ایرانی داشته باشیم می‌بینیم که مهم‌ترین عنصر آن که آواز بوده از بازار موسیقی کم رنگ شده است و ما نسبت به این مسأله مسئول هستیم. بزرگترین استادان موسیقی امروز تا حدی کنار گذاشته شده‌اند به این دلیل که منافع تهیه‌ کننده‌های موسیقی از کنسرت‌های موسیقی سنتی تامین نمی‌شود درحالی که درکشورهند به گونه‌ای دیگراست. شاید هم استادان ما قدمی اشتباه برداشته‌اند که نتیجه آن به این صورت شده است. تکامل هیچ گاه به این معنا نیست که ما اصل را فراموش کرده‌ایم .
آیا امروز حافظ ناظری به آن پختگی و سطحی رسیده است که بتواند به‌ صورت مستقل و بدون آنکه پدر درکنار او باشد اجرای برنامه داشته باشد؟ شاید تا به امروز هر کاری که به روی صحنه آمده است به نام پدر ثبت شده باشد و همیشه این سایه وجود دارد.
حافظ ناظری: البته خود من این مسأله را حس نمی‌کنم.افرادی که کار من را به‌ صورت تخصصی دنبال می‌کنند کارهایم را به خاطر خودم دوست دارند.شاید پیش ازاین گفته می‌شد این پسر استاد ناظری است اما امروز همان مخاطبان، خود من را می‌بینند و بعد ازآن با کنسرت‌هایی که برگزار شد بیشتر آشنا شدند. درست است که کناراستاد می‌نشینم اما من یک تئوریسین موسیقی هستم. زمانی که روی صحنه می‌رویم دیگر نه ایشان پدر هستند و نه من پسر بلکه واقعیت قضاوت می‌شود. من افتخار می‌کنم توانسته‌ام در دورانی حضور داشته باشم که شهرام ناظری درکنار من است و کارهایم را به‌ صورت مشترک بخواند و تا پایان عمر از این نعمت و صدا استفاده خواهم کرد و اینکه در کنار من است. در یک دوره‌ای درایران فرهنگ اسطوره‌ سازی وجود داشته و به دلایل خاص فرهنگی – اجتماعی این اسطوره‌ها متولد شدند و امروز باید قدر این استادان را بدانیم.
شهرام ناظری، شجریان و پورناظری هرکدام اسطوره‌های موسیقی ایرانی هستند اما امروز می‌بینیم که از بطن این اسطوره‌ها کسانی چون حافظ، همایون، تهمورث، سهراب و... متولد شده‌اند.هنرمندانی چون همایون که به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند و دیگر کنار پدر قرار ندارد این انتظار نیز از شما وجود دارد.
حافظ ناظری: این اتفاق ناخودآگاه خواهد افتاد.من 15 سال از ایران دور بوده‌ام و در این مدت جز ناگفته هیچ فعالیت دیگری نداشته ام در حالی که هنرمندان عزیز دیگر در طول این مدت در ایران فعال بوده اند.
البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که از زمانی که شما به ایران بازگشتید نوع کنسرت‌های استاد ناظری متفاوت شده و سبک و نگاه جدیدی به وجود آمده است.
حافظ ناظری: من در حال انجام طرح‌های جدی در موسیقی‌ام هستم که بزودی منتشر خواهد شد و مخاطبان با کارهای من بیشتر آشنا می‌شوند.به هرحال کسی که بیرون گود نشسته است خیلی راحت‌تر می‌تواند در مورد این مسائل قضاوت کند اما برای من جالب است که تا به امروز چنین صحبت‌هایی به گوش من نرسیده بود شاید این یک قسمتی از جامعه است که ما از آن بی‌اطلاع هستیم و بیشتر باید حواسمان باشد.
به نظر شما مافیایی در موسیقی است که نمی‌گذارد حافظ ناظری پیشرفت کند؟
حافظ ناظری: خیر. بعد از کنسرت‌های ناگفته من خیلی چیزها را ثابت کرده‌ام و بسیاری از رکورد‌های موسیقی ایرانی را با لطف و حمایت مردم در یک سال و نیم شکستم و قطعاً بخشی از این اتفاقات به خاطراستاد بوده که توانستیم خیلی از غیر ممکن‌ها را ممکن کنیم.
اجرای اشعار شاهنامه فردوسی در تهران همان آثاری است که پیش از این در کشورهای دیگر به روی صحنه رفته است؟
شهرام ناظری: بله. تقریباً 80درصد همان اجرا است اما تغییراتی در آن انجام شده و برای نخستین بار در تهران اجرا می‌شود.
کنسرت جدید چه زمانی قرار است اجرا شود ؟ آیا این کنسرت در شهرستان ها هم قرار است اجرا شود؟
این کنسرت مردادماه در تهران برگزار می شود و انشاء الله بلیط فروشی آن از همین هفته آغاز خواهد شد و امیدوایم و برنامه داریم که این کنسرت را بتوانیم در بیشتر شهرهای ایران بر روی صحنه ببریم و حتی برنامه هایی هم برای اجرای آن در خارج از کشور داریم .

۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۱۴
محمدرضا سیفی - آسیاتک

بستن اکانت اینستاگرام، هجوم به والیبالیست ها بعد از هر شکست و حمله گزارشگران و کارشناسان در روزها لیگ جهانی مشکل همیشگی والیبال بوده و هست.


به گزارش "ورزش سه"، لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال هم به پایان رسید. مسابقاتی که نشانه های زیادی برای اهالی این رشته ورزشی از خود بر جای گذاشت.
تیمی که با چند تغییر اساسی و با دیدگاه جوانگرایی پا به این آوردگاه گذاشت. فارغ از اینکه هنوز دیدگاه جوانگرایی و عدم نتیجه گرایی در بین اهالی جامعه فرهنگ سازی نشده است.
شاید هنوز هم خاطرمان باشد که کمتر از یک دهه پیش، پیروزی برابر تیم های آسیایی چون ژاپن برایمان رویا بود. چه برسد به اینکه هدفمان پیروزی برابر ابرقدرت هایی همچون لهستان و آرژانتین برزیل و ایتالیا و روسیه شود.
تیمی که طی کمتر از یک دهه، چنان رشد موشک واری کرد که بارها مجامع بین المللی از آن به عنوان الگو یاد کردند. اما، در این راه بارها از جانب برخی از اهالی این خانواده (و به اصطلاح کارشناس ها) مورد انتقاد مغرضانه وناعادلانه قرار گرفت.
سوالاتی برایم به وجود آمد که چرا تیم ملی در این مسابقات این گونه ظاهر شد:
هنور فرهنگ جوانگرایی و عدم نتیجه گرایی برای ما جا نیفتاده، چه رسد به افکار عمومی که از دیدگاه کارشناس نمایان و گزارشگران تلویزیون تغذیه می شوند. گفتم تلویزیون! تلویزیون با آن گزارشگرانی که بیشتر ادای مسعود فراستی سینما را در می آورند تا اینکه به گزارشِ سالمِ یک بازی والیبال با کمی هیجان بپردازند! کاش اینان، به جای نقدهای بی اساس، نابجا، حوصله سربر و برگزاری کلاس آموزش زوری والیبال (آن هم والیبال از دور خارجِ بیات)، کمی از هیجان و اطلاعات عادل فردوسی پور فوتبال را به بینندگان مسابقه والیبال منتقل کنند.
صدا و سیمایی که هنوز بعد از 10 سال که تیم ملی در حال تغییر نسل است یک گزارشگر شش دانگ با سواد تربیت نکرده و نتوانسته با ایجاد فضای رقابتی، دکان دیده شدن برخی ها را تعطیل کند.
هنوز صدای گزارشگر لهستانی در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن در گوشم هست که وقتی ایران با پیروزی برابر لهستان بلیت ریو را گرفت و آرزوی ۵۲ ساله خود را محقق کرد، چنان با حرارت خاصی این رویداد را گزارش کرد که گویی تیم ملی کشورش پیروز شده است. اما گزارشگر صدا و سیمای ایران تنها به ایراد یک جمله بسنده کرد و آن هم این بود: «لهستان درس بزرگی به ایران داد!» واقعا چرا!؟
چرا باید بازیکنان پس از از دست دادن یک امتیاز به جای تلاش برای کسب امتیاز بعدی به فکر حرف گزارشگران تلویزیون و تغییر نظر مردم در خصوص خودشان بیفتند؟
چرا بازیکنان پس از هر بازی و قبل از اینکه در رختکن، پیراهن خود را عوض کنند ابتدا اقدام به بستن اکانت های اینستاگرام خود می کنند؟
چرا بعد از هر پیروزی اینقدر آنها را بزرگ می کنیم و بعد از هر باخت اینقدر آنها را مورد عنایت قرار می دهیم!؟
کولاکوویچی که کمتر از دو ماه و نیم با تیم تمرین کرد را به باد نقد می گیریم و بدون اینکه بدانیم سیستم کار وی بر مبنای اعتماد و اعتقاد بر بازیکنان است و هرگز بازیکنان را با از دست دادن چند امتیاز بیرون نمی کشد، عملکرد وی را زیر سوال می بریم. کولاکوویچی که 10 سال با تیم ملی صربستان بوده و سه تغییر نسل را برای آنها به وجود آورده است. چرا واقعا!؟!
چرا کسانی که 10 سال پیش در تیم های ملی دستی بر آتش داشتند و چون امروزه اسمی از آن ها نیست تیم ملی را غیر واقعی تحلیل می کنند، غافل از اینکه آن زمان که آنها بودند تیم ایران ششم آسیا بود ولی اکنون که نیستند تیم ایران در زمره هشت تیم برتر جهان رقابت می کند.
اتی بر سر آن برگزاری آن است؛ از حضور بانوان در سالن گرفته تا مشکل تهویه و تامین اعتبار و بازسازی سالن که معمولا بر عهده فدراسیون والیبال بوده است ولی هرساله به بهترین نحو برگزار می شود و افتخاری می شود برای ارگان های دیگر!
چرا حرف از استفاده از بازیکنان جوان می شود در حالی که به این فکر نمی شود که تمامی بازیکنان جوان با استعداد اکنون در اردوی های امادگی و مسابقات تدارکاتی تیم های زیر ۲۳ سال، زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ سال هستند.
چرا حرف از رقابت با تیم های تراز اول دنیا می زنیم ولی به عقبه آنها و فرهنگ حمایت از تیم ملی و جوانگرایی حتی توجهی نمی کنیم؟
چرا وقتی باختی حاصل می شود به بازیکنان، انواع و اقسام اتهامات بی اساس می بندیم ولی توجهی به این نمی کنیم که این ها همان هایی هستند که تا سر حد جان جنگیدند تا آرزوی ۵۲ ساله والیبال ایران را محقق کنند.
چرا به این موضوع توجه نمی کنیم که طی این ده سال، فدراسیون والیبال با بهترین مربیان دنیا مذاکره کرده و با توجه به شاید، بهترین ها را برگزیده:
١- زوران گائیچ - ربیس فعلی فدراسیون صربستان
٢- ولاسکو - سرمربى ارژانتین
٣- کواچ - سرمربى اسلوانى
٤- لوزانو - سرمربى چین
٥-کولاکویچ
همه اینها در حال حاضر در لیگ جهانى حضور دارند.
ولى هیچ یک از کسانی که در گذشته به ایران آمدند در گردونه مربیگرى دنیا جایگاهى ندارند.
این نشان می دهد که ایران در انتخاب های خود اشتباه نکرده. حتی در خصوص مذاکره با دی جورجى که در حال حاضر سرمربی لهستان است. تمام کسانی که ایران با آنها مذاکره یا انتخابشان کرده جزو مربیان تراز اول حال حاضر دنیا هستند. لذا یا والیبال دنیا اشتباه می کند یا کسانی که فدراسیون ایران را به خاطر انتخاب هایش نقد می کنند.
خود مردم قضاوت خواهند کرد. نیازی نیست ما چیزی را ما ثابت کنیم. منتقد مغرض، همیشه مغرض است. حتی اگر همه چیز مثل روز روشن باشد!
* نویسنده: حمید احمدی نیا

۲۹ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۲۷
محمدرضا سیفی - آسیاتک

سلامت

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396 را پنج درصد افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همچنین هیات دولت ، میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی 10 درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع 5 درصد تعیین کرد.
علاوه بر این تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت.
هیات دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 نسبت به سال 1394 را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (10) درصد افزایش، معادل (46200) ریال و برای پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با (5) درصد افزایش معادل (39400) ریال تعیین کرد.
تعرفه خدمات پرستاری در منزل نیز توسط هیات وزیران تعیین شد.
داروهای بیماری­ های روماتیسمی تحت پوشش بیمه پایه قرار می­ گیرد
هیات وزیران به دنبال تصمیمات شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور مصوب کرد داروهای بیولوژیک در درمان بیماری­های روماتیسمی بر اساس «قیمت­گذاری مرجع دوره تام درمان» تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرد.
دولت همچنین سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارایه خدمات بیمه­ای رایگان برای افرادی که در وضعیت فعلی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و نیز افرادی که تحت پوشش این کمیته نیستند با تشخیص کمیته و سازمان مذکور و صدور معرفی­نامه برای سازمان بیمه سلامت اقدام نماید.
هیات وزیران همچنین سهم مشارکت سایر افراد را بر اساس آزمون وسع و بصورت تعیین سهم حق بیمه از 15 درصد تا صددرصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر سال تعیین کرد.

۲۸ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۰۲
محمدرضا سیفی - آسیاتک

fire in London.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد آتش‌سوزی گسترده در غرب لندن به طور کامل یک برج مسکونی را فرا گرفته است.


بر اساس این گزارش، سازمان آتش‌نشانی لندن اعلام کرده است در حال تخلیه این برج 27 طبقه در منطقه لن کستر در شمال کنزینگتون است. تصاویر این آتش‌سوزی نشان می‌دهد آتش تقریبا از همه طبقات و پنجره‌های این ساختمان در حال زبانه کشیدن است. در حال حاضر حدود 200 آتش‌نشان در صحنه حضور دارند و پلیس اعلام کرد 2 نفر به سبب استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته‌اند.  گفته می‌شود این برج مسلمان‌نشین است.



بر اساس گزارش‌ها، این ساختمان 50 یا 60 ساله است. همچنین، تصاویر حاکی از آن است که بخش‌هایی از ساختمان در حال فروریختن است. آمار متناقضی درباره شمار طبقات این برج وجود دارد، برخی می‌گویند این برج 22 طبقه دارد، شماری می‌گویند این برج 24 طبقه دارد و برخی دیگر می‌گویند این ساختمان 27 طبقه است، اما در هر حال، تقریبا کل این ساختمان در حال سوختن است.



شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در خبری فوری گزارش داد با شدت گرفتن آتش‌سوزی، ساکنان این برج که در آن گیر افتاده‌اند در حال بیرون پریدن از این ساختمان هستند. پلیس لندن اعلام کرد چندین نفر بر اثر جراحات ناشی از این آتش‌سوزی تحت مداوا قرار گرفته‌اند. راشاتودی اعلام کرد شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده‌اند و در حالی که هوا در لندن روشن شده است آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و تحت کنترل در نیامده است. پلیس از مردم خواسته است از این برج دور شوند؛ زیرا احتمال فروریختن آن وجود دارد. پلیس لندن مناطق اطراف این برج مسکونی را تا شعاع 200 متری مسدود کرده است و مردم اجازه نزدیک شدن به آن را ندارند. شماری از ساکنان این برج که از آن خارج شده‌اند، وحشت زده‌اند و شماری دیگر نیز از اطراف در حال رساندن خود به منطقه هستند؛ زیرا خانواده‌هایشان در این برج زندگی می کردند و آن‌ها نمی‌توانند با خانوادهایشان تماس برقرار کنند. خبرنگار سی‌ان‌ان گفت آتش‌نشانان در حال استفاده از جرثقیل برای رساندن خود به طبقات بالایی و میانی برج هستند. یک عملیات گسترده امداد و نجات در جریان است و برای کسانی در که در این برج گیر افتاده‌اند اوضاع وحشتناک است. مردم وحشت زده‌ شده‌اند و فقط نظاره‌گر اوضاع هستند.

۲۴ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۳
محمدرضا سیفی - آسیاتک


با وجود نزدیک شدن به زمان واریز یارانه خرداد ماه خبرهای جدیدی مبنی بر ابلاغ دستور العمل پرداخت وام بانکی 5 میلیون تومانی با وثیقه قرار دادن یارانه دریافتی از سوی رئیس کل بانک مرکزی شنیده می‌شود.

آفتاب‌‌نیوز : در حالی که در 26 اردیبهشت ماه هفتاد و پنجمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که با توجه به اخبار وزارت کار مبنی بر افزایش دو برابری مستمری دهک‌های کم‌درآمد جامعه موضوع یارانه دو برابری اعضای کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی در ماه گذشته به طور کامل منتفی شد و پرونده افزایش یارانه این افراد به طور کامل در اردیبهشت ماه منتفی شد. به گزارش میزان، با شروع خرداد ماه خبرهای جدیدی از یارانه از سوی مسئولین سازمان هدفمندی شنیده شد که تمامی افرادی که یارانه دریافت می‌کنند می‌توانند با ضمانت حساب یارانه کارت خرید 5 میلیون تومانی از تمامی بانک‌ها دریافت کنند که این موضوع در حد یک خبر باقی‌ ماند تا جایی که در روز گذشته سیف رئیس بانک مرکزی خبر از ابلاغ دستور العمل پرداخت وام بانکی 5 میلیون تومانی با وثیقه قرار دادن یارانه‌های دریافتی داد و گفت: بله، دستورالعمل پرداخت این وام‌ها به بدنه بانکی ابلاغ شده است و بانک‌ها در حال عمل هستند. با وجود اعلام این خبر و پرداخت وام به یارانه بگیران گویا حذف ذهک‌های پردآمد از گردونه دریافت یارانه منتفی شده است زیرا تمامی افرادی که یارانه می‌گیرند می‌توانند جز مشمولین دریافت کارت خرید 5 میلیون تومانی باشند که با این وجود و ضمانت حساب یارانه حذف سری جدیدی از یارانه بگیران از لیست درو از انتظار است. این در حالی است که نوبخت سخنگوی دولت نیز درآخرین صحبت‌های خود خبر از وجود منابع برای افزایش یارانه دهک‌های کم درآمد جامعه داده بود و این در حالی است که وزیر اقتصاد همچنان از شب واریز یارانه نقدی به عنوان مصیبت عظمای دولت یاد می‌کند و با توجه به ثابت بودن بودجه هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری شاهد کسری 7 میلیارد تومانی در واریز یارانه‌ها در هر ماه هستیم. به علاوه در هفته‌های اخیر پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واریز یارانه نقدی گفت: واقعیت این است که قرار نیست ما تا ابد برای مصرف کنندگان برق یا گاز یارانه‌ای بپردازیم و می‌بایست عده‌ای از مردم قیمت تمام‌شده برق و گاز را پرداخت نمایند. وی همچنین ادامه داد: با همه این واقعیت‌ها، عده‌ای از قشر کم‌درآمد هستند که دولت در این زمینه از آنها حمایت می‌کند و در این میان باید بتوانیم حمایت دولت را به‌شکل دیگری ارائه دهیم تا قشر کم‌درآمد تحت فشار قرار نگیرند چرا که جدای از روند خصوصی سازی، اراده‌ای نیز بر آزاد سازی قیمت‌های برق و گاز وجود دارد و به‌عبارت دیگر تصمیم بر این است که قیمت‌ها به‌صورت رقابتی در بازار تعیین شود. حال با این اوصاف و اظهار نظرهای متفاوت هر یک از مسئولین در خصوص افزایش یا حذف یارانه نقدی باید منتظر ماند و دید آیا کارت خرید 5 میلیون تومانی به جیب سرپرستان خانوار می‌رسد و یا این موضوع هم مانند طرح‌های دیگر در این حوزه در حد حرف باقی می ماند.


ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

#آسیاتک #آریانت

برای آسیاتکی شدن کافیست با ما #تماس بگیرید

021-87761395

025-37173

تلگرام: ما اینجا هستیم.


اینستاگرام: ما اینجا هستیم.

۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۲
محمدرضا سیفی - آسیاتک

ربیعی: مبارزه با "فقر" سیاست اصلی دولت روحانی است

مستمری مستمری‌بگیران بیش‌از ۳ برابر شد

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی با بیان اینکه انسجام، عزم و تدبیر ملی برای مبارزه با فقر پدید آمده است گفت: سیاست ها و برنامه های هدفمند حمایت اجتماعی و توانمند سازی گروه های آسیب پذیر و فقرا در دولت دوازدهم به جد پیگیری و دنبال خواهد شد.


نتیجه تصویری برای ربیعی وزیر کار

کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به ریاست علی ربیعی وزیر رفاه و با حضور شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان ، فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، پوراصغری معاون امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و معاونین سایر وزراتخانه های عضو شورای عالی رفاه برگزار شد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در این نشست که با دستور کار بحث و بررسی سیاست های رفاهی دولت دوازدهم برگزار شد، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه عزم ، انسجام و تدبیر ملی برای مبارزه و کاهش فقر در کشور بوجود آمده است، اظهار کرد: یکی از تاکیدات مهم روحانی " برطرف کردن فقر مطلق در کشور تا پایان دولت دوازهم " است .

 ربیعی با اشاره به بیش از سه برابر شدن مستمری مستمری بگیران نهادهای حمایتی افزود: یکی از موضوعاتی که باید در کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه بررسی شود تداوم و مرتبط کردن این موضوع با اشتغال فراگیر ضد فقر است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات مثبتی که در خصوص کنترل ، کاهش و مهار فقر درمان ، فقر آموزشی ، فقر غذایی و تمرکز بر سیاست مسکن حمایتی انجام شده است، تاکید کرد: " سیاست ها و برنامه های هدفمند حمایت اجتماعی و توانمند سازی گروه های آسیب پذیر و فقرا در دولت دوازدهم به جد پیگیری و دنبال خواهد شد " .

 ربیعی با اشاره به مطالبی که در این جلسه در خصوص نظام شناسایی فقرا ، هدفمندی حمایت از گروه های آسیب پذیر ، پنجره واحد رفاهی ، هماهنگی بین بخشی و حمایت های هدفمند از گروه های هدف نظیر سالمندان ، زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست ، کودکان بازمانده از تحصیل ، معلولین و آسیب دیدگان اجتماعی بیان شد، گفت: نظام چند لایه حمایتی محور سیاست های حمایتی خواهد بود و کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه به صورت ویژه و فوق العاده تاکید رئیس جمهور مبنی سیاست گذاری و برنامه ریزی برای برطرف کردن فقر مطلق در کشور تا پایان دولت دوازهم را پیگیری خواهد کرد.

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

#آسیاتک #آریانت

برای آسیاتکی شدن کافیست با ما #تماس بگیرید

021-87761395

025-37173

تلگرام: ما اینجا هستیم.


اینستاگرام: ما اینجا هستیم.

۰۹ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۱
محمدرضا سیفی - آسیاتک

Image result for ‫عطسه‬‎

در زمان عطسه چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟

زمانی که چیزی مانند غبار یا گرده باعث تحریک درون بینی می‌شود، پایانه‌های عصبی کوچک درون بینی یک پیام را به مغز می‌فرستند که در مقابل پیامهایی را به بخش‌های مختلف بدن به منظور تسهیل عطسه می‌فرستد.

هوا از میان بینی با سرعت بیش از 160 کیلومتر در ساعت خارج شود.

بین 2000 تا 50000 قطره حاوی باکتری از بینی و دهان به بیرون فرستاده می‌شود.

هیچ کس نمی‌تواند با چشم باز عطسه کند!
۰۳ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۴۵
محمدرضا سیفی - آسیاتک