آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

۴۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

تاثیر بنزین بر سرطان در ایرانیک محقق ایرانی در پی تحقیقات خود به نتایج جالب و در عین حال نگران کننده‌ای دست یافته است. فرهاد احمدی معتقد است ۵۰ درصد شیوع سرطان در کشور ناشی از وجود ماده‌ای در بنزین است.

به گفته‌ی فرهاد احمدی، محقق برگزیده در بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی، یکی از مشکلات این روزهای مردم کشورمان، روند رو به رشد سرطان است.
وی با بیان اینکه صحبت‌های زیادی در خصوص دلایلی همچون آلودگی‌های آب، هوا، برنج، چای، بنزین و... برای افزایش سرطان شده است، گفت:

هنوز عامل سرطان در کشور به صورت قطعی مشخص نیست ولی تحقیقاتی را اخیرا روی ترکیبات بنزین و ماده‌ای که به بنزین اضافه می‌شود، انجام دادیم تا میزان سرطان‌زا بودن ترکیب مهمی در بنزین را مشخص کنیم.
وی توضیح داد:

از متیل ترشیو بوتیل اتر «MTBE» به عنوان یک افزاینده ضد احتقان جهت افزایش عدد اکتان در سوخت‌های بنزینی و گازوئیلی و به مقدار زیاد استفاده می‌شود که تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده این ماده می‌تواند با اتصال به DNA ،تشکیل افزونه داده و منجر به تخریب DNA شود.
استادیار دانشکده داروسازی دانشکده علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه این ماده عملکرد بنزین را در فرایند سوخت بهتر می‌کند، اظهار داشت:

این ماده در بنزین کشورهای ایران، چین و کشورهای جهان سوم به مقدار خیلی زیادی استفاده می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود:

«MTBE» می‌تواند به شدت با DNA انسان برهمکنش داشته باشد و آنها را تخریب کند که در نهایت به جهش ژنی افراد تاثیر گذاشته و به سرطان منجر می‌شود.
وی گفت:

در این تحقیقات موفق شدیم مدلی از هم برکنش این ماده سرطان‌زا بر DNA بدست آوریم. البته تا کنون گزارشی از هم برکنشی این ماده در هیچ کجای دنیا صورت نگرفته چراکه «MTBE» ماده‌ای فرار است و روش‌های رایج نمی‌تواند اطلاعات دقیقی را از آن به دست دهد.
وی عنوان کرد:

به همین دلیل در این تحقیقات به روش کروماتوگرافی گازی و نمونه برداری از فضای فوقانی اقدام به مدل سازی برهم کنش این ترکیب با DNA و G-کوادروپلاکس کردیم و پارامترهای ترمودینامیکی و ثابت‌های تعادلی برهمکنش آن روی DNA را مورد بررسی قرار دادیم. با این روش به این نتیجه رسیدیم که MTBE با DNA برهمکنش دارد ولی این میزان زیاد نیست.
احمدی تاکید کرد:

در این تحقیقات مشخص شد که تاثیر «MTBE» بر بدن انسان ممکن است مقدار کمی روی تخریب DNA تاثیر داشته باشد. همچنین می‌توان گفت که این ماده در بنزین، به میزان ۵۰ درصد روی سرطان تاثیر دارد و به صورت کلی نمی‌توان گفت به صورت کامل، سرطان ناشی از بنزین است.

منبع

۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۲۲
آسیاتک قم

اینترنت در آستانه انفجاردانشمندان دور هم جمع شدند تا مشکل اشباع شدن اینترنت را حل کنند!

دانشمندان کشورهای مختلف در انگلستان دور هم جمع شده‌ تا به حل بحرانی جدید برای بشر بپردازند.آنها قصد دارند اشباع شدن قریب‌الوقوع اینترنت را به تعویق انداخته و راهکاری برای آن‌ بیابند.


دانشمندان بزرگی از شرکت‌های تامین‌کننده زیرساخت‌های شبکه در انگلستان به دور یکدیگر جمع شده‌اند تا بتوانند راهکاری برای رفع این معضل پیدا کنند و بتوانند جلوی اشباع اینترنت را بگیرند. 

برای نمونه می‌توان در زمینه اشباع اینترنت به گزارش‌های شرکت Alcatel-Lucent اشاره کرد؛ این شرکت که زیرساخت‌های فیبر نوری را در اختیار دارد اعلام کرده است که تا پنج سال دیگر به سقف ظرفیتی خود یعنی ۱۰۰ ترابیت برثانیه خواهد رسید و با توجه به اینکه فناوری‌های جدیدی مانند فایل‌های ویدیویی با کیفیت‌های 8K در آستانه رسیدن به مرحله استفاده عمومی هستند می‌توان به عمق این بحران پی برد.

در میان شرکت‌های مختلف، راهکارهای متعددی در این جلسه تعیین شد که بهترین‌های آن‌ها شامل استفاده از چند هسته در یک سیستم کابل کشی و یا کاهش امواج فیبرنوری در مبدا و محاسبه مجدد آن‌ها در مقصد است ولی چالش اصلی این است که کدام روش را می‌توان قبل از اشباع شدن اینترنت و رسیدن آن به مرز انفجار به مرحله اجرا گذاشت. 

در هر صورت چیزی که واضح است این است که نتایج این اجلاس مسلما آینده اینترنت را برای ما رقم خواهد زد.

منبع

۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۱۷
آسیاتک قم

تقدیر از آسیاتکآسیاتک رتبه یک اینترنت پرسرعت ای دی اس ال در اولین همایش بزرگ معرفی برترین مدیران جهادی عرصه اجرایی به عنوان برترین مرکز اجرایی – اقتصادی کشور معرفی شد.  
به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده های آسیاتک، آسیاتک برترین ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت +ADSL2 در اولین همایش بزرگ مدیران جهادی مراکز اجرایی کشور که با محور همکاری های دولت و مردم و با هدف تحکیم و گسترش ارتباطات نهادهای دولتی و مردم، سازمان های اجرایی رابط بین دولت و ملت، ایراد راهکارهای سران کشوری و لشکری همکاری های نهادهای دولتی و مردم و تجلیل از سران موفق عبور از تحریمات و مدیران ارشد واحدهای ارتباطات و روابط عمومی در قالب 4 پنل تخصصی، حوزه دولت، حوزه نهادهای اجرایی کشور، حوزه صنعت، حوزه نهادهای علمی و پژوهشی برگزار شد، لوح تندیس برترین مدیران جهادی عرصه اجرایی – اقتصادی را دریافت کرد.
دراین مراسم که با همت خانه توسعه و تعالی اقتصاد با همکاری، حمایت و مشارکت اجرایی نهادهای دولتی از جمله، وزارتخانه ها، سازمان های دولتی اجرایی کشور،استانداری تهران، دانشگاه صنایع و معادن و ... برگزار شد؛ از مدیران سازمان های برتر اجرایی کشور، مدیران رابط بین دولت و مردم، مدیران برتر مراکز اقتصادی- اجرایی کشور، مدیران موفق عبور از تحریمات کشور، مدیران برتر روابط عمومی سازمان ها، مراکز، نهادهای اجرایی، هلدینگ ها، شرکت ها و مدیرانی که در دهه اخیر با مدیریت موفق علاوه بر خروج موفق از تحریم خدمات برجسته ای به کشور تقدیر به عمل آمد.

 

۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۵۸
آسیاتک قم

خدمات ویژه آسیاتکهمزمان با روز جهانی ارتباطات، مثل همیشه آسیاتک، یک  اتقاق  جدید برای کاربران خود رقم زد ،  " حذف محدودیت سرعت  در ارتباطات  درون شبکه ای آسیاتک  "  خدمت جدیدی است که بر اساس آن کاربران سرویسهای حجمی +ADSL2 آسیاتک در ارتباط با یکدیگر و محتواهای میزبانی شده در دیتاسنتر آسیاتک ، محدودیت سرعتی نخواهند داشت و با بیشترین سرعت ممکن تبادل اطلاعات خواهند نمود.
به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده های آسیاتک، در طرح مذکور که از اول خرداد ماه آغاز می شود، آسیاتک با پوشش سراسری در استانهای کشور و با داشتن گسترده ترین شبکه ارایه خدمات اینترنت بر بستر سیم مسی، خدمات درون شبکه ای خود را توسعه می دهد.
بنابراین گزارش، برترین ارایه دهنده اینترنت ای دی اس ال کشور به منظور افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به شبکه اینترنت، بعد از حذف محدودیت سرعت دسترسی به محتواهای داخلی که هاست آنها توسط آسیاتک انجام می شد به تازگی با ارایه خدمات جدید درون شبکه ای این امکان را برای کاربران خود فراهم نموده است تا کاربران آسیاتکی که با یکدیگر در فضای وب تعامل دارند بدون محدودیت در سرعت در سرویس خریداری شده؛ با بالاترین سرعت ممکن خط خود به یکدیگر متصل شوند.
یکی دیگر از مزیت های این خدمت، دسترسی راحت و با حداکثر سرعت مشترکان در شبکه های اجتماعی با یکدیگر درون شبکه آسیاتک  و استفاده از دوربین برای افرادی است که میخواهند دفتر کار خود را از راه دور کنترل کنند.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 37173-025 تماس حاصل فرمایید.

۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۵۵
آسیاتک قم

هک شدن سیستم امنیتی یک هواپیمایک محقق امنیتی آمریکا توانست با کنترل سیستم تفریحی هواپیما و هک موتور هواپیما برای لحظاتی کنترل کامل هواپیما را در اختیار بگیرد.

یک محقق امنیتی آمریکایی موفق به کنترل سیستم تفریحی یک هواپیما و سپس هک کردن موتورهای آن شد، امری که به وی امکان داد هدایت یک هواپیما را در آسمان برای مدت کوتاهی در اختیار بگیرد.


به گزارش ایتنا از فارس، پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی نیز این موضوع را تائید کرده است. 

بر همین اساس کریس رابرتز که از محققان امنیتی مشهور ایالات متحده است در ماه فوریه به اف.بی.آی اعلام کرده بود که وی در پروازهای متعددی موفق به هک کردن سیستم‌های تفریحی هواپیماهای گوناگون شده و در یک مورد توانسته رایانه‌ای را که برای مدیریت پیشرانه موتور جت هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد کنترل نماید.

۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۷:۵۴
آسیاتک قم

اپلیکیشن آلارم مدرن!اپلیکیشن I’m UP Alarm شما را از رختخواب جدا می‌کند.

امروزه بیدار شدن از خواب هم موضوعی است که کاملاً رنگ و بوی فناوری به خود گرفته است. 

چندی پیش از پیدایش یک شبکه اجتماعی برای افراد خواب‌زده خبر دادیم و امروز هم از تولید نوعی برنامه ویژه تلفن همراه برای بیدار کردن افرادی که خواب سنگینی دارند خبر می‌رسد. 

۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۷:۵۱
آسیاتک قم

دستگاه هوشمند امنیت منزلطی سال‌های اخیر شاهد حضور دستگاه‌های ایمنی خانگی زیادی در بازار بوده‌ایم، اما همچنان باید منتظر یک سیستم جامع که راه‌اندازی و استفاده از آن نیز ساده باشد، ماند. البته اکنون با ساخته شدن Flare، انتظار می‌رود این شکاف تا حدی پر شده باشد.

این دستگاه که در رده‌ی سیستم‌های ایمنی خانگی کامل در یک دستگاه واحد قرار دارد، شامل یک دوربین اچ‌دی، آشکارساز حرکتی، شتاب‌سنج، سنسور دما، اسپیکر، آژیر خطر، ماژول سه‌بعدی و تراشه‌ی وای-فای در یک دستگاه واحد است. این اجزا می‌توانند بر خانه‌ی کاربر و رفت‌وآمد به خانه نظارت داشته باشند.

۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۱۵
آسیاتک قم

زندگی نامه پیامبرشهرت حضرت محمد (ص) به راستگویی و درستکاری چنان زبانزد همگان شده بود که امین لقب گرفت و همین صداقت و درستی توجه خدیجه دختر خویلد را جلب کرد و او را با سرمایة خویش برای تجارت به شام فرستاد؛ سپس چنان شیفتة درستکاری حضرت محمد امین‌ شد که خود برای ازدواج با وی گام پیش نهاد، در حالی که بنابر مشهور، دست‌کم 15 سالی از او بزرگ‌تر بود.

خدیجه برای حضرت محمد (ص) همسری فداکار بود و تا زمانی که حیات داشت، پیامبر همسر دیگری برنگزید. او برای پیامبر (ص) فرزندانی آورد که پسران همگی در کودکی در گذشتند و در میان دختران، از همه نامدارتر، حضرت فاطمه‌(ع) است.

۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۰۶
آسیاتک قم

به ارث گذاشتن فیس بوکقابلیتی جدید در فیس بوک ایجادشده که شما می توانید فیس بوک خود را بعد از مرگ به ارث بگذارید.

طبق اخباری که شرکت فیس‌بوک منتشر کرده به زودی این ویژگی به طور آزمایشی در کشورهای استرالیا و نیوزلند فعال می‌شود.

با این ویژگی فیس‌بوک، وراث متوفی می‌توانند عکس پروفایل، کاور و… را تغیر دهند و در صفحه شخصی‌تان پست جدید اضافه کنند ولی نمی‌توانند به پیام های شخصی و صفحه خصوصی شما دسترسی مستقیم پیدا کنند.

منبع

۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۶
آسیاتک قم

عادات روزانه برای باهوش تر شدنآیا دوست دارید ذهن خود را فراخ تر کنید؟ باید بدانید که با اندکی تلاش و پیشرفت روزانه، می توانید کارهای ناشدنی را ممکن کنید. در Quaro که یک سایت پرسش و پاسخ است، مطلبی درج شد بود با عنوان «چه کار کنیم تا هر روز اندکی باهوش تر شویم؟» که در آن خوانندگان، عادت ها و تجربیاتشان را به تقویت مغز خود مطرح کردند.

۱ نظر ۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۱
آسیاتک قم