آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

فناوری برای لمس مجازی اشیاء سه بعدی

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

فناوری لمس اشیاء مجازیشرکت بریتانیایی موسوم به “اولتراهپتیکس” فناوری به بار آورده است که در آن فراصوت، مستقیماً روی دستتان حس فشار به وجود می آورد و به آن شکل خاصی می دهد.

به این ترتیب کاربر می تواند بدون تماس با چیزی، شی ءِ مجازیِ سه بعدی را حس و دستکاری کنید. پژوهشگران می گویند این ابزار بر اساس اصول نیروی تابش صوتی طراحی شده است. در آن از نیروهایی که امواج صوتی بر پوست وارد می کنند، برای بوجود آوردن حس تماس با شی ء استفاده شده است.

سریرام سوبرامانیان، یکی از طراحان این فناوری می گوید:«وقتی به کلوب یا کنسرت راک می روید و فشار صدای موسیقی را روی سینه تان حس می کنید. ما از همین اصل استفاده کرده ایم. صدای بم باس سینه تان را می لرزاند. ما به جای صدای باس، از فراصوت کم بسامد، حدود ۴۰ کیلوهرتز استفاده می کنیم.

این امواج را می توان مستقیماً به نقطه مشخصی فرستاد، مثلا سر انگشتها یا کف دست، و دقت زیادی هم دارد.» فناوری این گروه پژوهشی هنوز در مرحله آزمایش است. اما پژوهشگران می گویند که این فناوری در دنیای واقعی کاربردهای فراوان دارد، از جمله هولوگرام های قابل لمس، واقعیت مجازی که کاربر را در بر می گیرد و کاربر می تواند ابزارهای مجازی کنترلی را در هوا حس کند و تغییر دهد.

سریرام سوبرامانیان می افزاید:«گرایش، به سوی انجام کارها، بدون لمس کردن اشیاست. یکی از برتریهای سیستمهای بدون لمس این است که شما سراغ کلید چراغ نمی روید، فقط دستتان را تکان می دهید و چراغ روشن می شود.» این شرکت قصد دارد حق استفاده از این فناوری را در بازارهای متنوع از جمله بازار ابزارهای الکترونیکی مصرفی، وسایل خانگی، و ابزارهای خودرو برای فروش عرضه کند.

منبع

۹۴/۰۱/۲۹
آسیاتک قم