آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

امروزه تعداد میلیاردرهای کره زمین تقریبا زیاد است، اما اینکه آنها واقعا چگونه به چنین سطحی از رفاه دست یافته‌اند، می‌تواند شما را شگفت زده کند...



تقریبا زندگی هیچ یک از آنها مانند فیلمهای هالیوودی پر زرق‌و‌برق و همراه با ولخرجی نیست. بلکه بسیاری موفقیت‌شان را مدیون زندگی کاملا صرفه‌جو گرایانه‌شان می‌دانند.
 
در این مطلب قصد داریم بهترین راهکارهای صرفه‌جویی مالی و پس اندازی را لیست کنیم که ثروتمندترین ساکنان زمین پیشنهاد می‌کنند.
 
مایکل بلومبرگ، ثروت خالص: ۳۴.۳ میلیارد دلار
همیشه به آن چیزی که در مورد شما نتیجه می‌دهد وفادار باشید. مایکل بلومبرگ به عنوان یکی از جنجالی‌ترین شهرداران نیویورک سیتی و همچنین سهامدار عمده شرکت رسانه جمعی چند ملیتی بلومبرگ ال‌پی از مشهورترین ثروتمندان موفق دنیا به شمار می‌رود. اما چیزی که اغلب مردم درباره جناب شهردار نمی‌دانند، این حقیقت است که طی ده سال گذشته وی تنها از دو جفت کفش استفاده کرده است. هر دو کفش هم مدل راحتی مشکی هستند و بیشترین راحتی و کارآمدی را برای آقای میلیاردر فراهم آورده‌اند. او می‌داند که چه کفشی بهترین کارآیی را برایش دارد و لذا با خرید آنها، به جای اینکه پولش را صرف خرید کفشهای پر زرق و برق و شیکی کند که احتمالا هیچ‌گاه آنها را نمی‌پوشد، ترجیح می‌دهد که آن را پس انداز کند.
 
بیل گیتس، ثروت خالص: ۷۹ میلیارد دلار
از اشتباهات گذشته‌تان درس بگیرید. اشتباهات مالی یکی از پیشامدهای بسیار معمول در زندگی هر فردی هستند. ما همه این اشتباهات را مرتکب می‌شویم، اما آنهایی که به موفقیتهای مالی رسیده‌اند، اگرچه این اشتباهات را مرتکب شده‌اند، اما مهم این است که سعی کرده‌اند از آنها یاد بگیرند. بیل گیتس که به عنوان یکی از ثروتمندترین ساکنان جهان شناخته می‌شود، معتقد است که باید موفقیتها را جشن بگیریم، اما مهمتر این است که همیشه به درسهای حاصل از شکست هم توجه کافی داشته باشیم.
 
اینگور کامپراد، ثروت خالص: ۵۳ میلیارد دلار
از هزینه‌های غیرضرور اجتناب ورزید. اینگور کامپراد موسس IKEA، معتقد است که برخی هزینه‌ها اصلا ضرورتی ندارند، حتی اگر شما سرمایه فراوانی برای ولخرجی و بر باد دادن داشته باشید. مانند دیگر افراد فوق ثروتند، وی ترجیح می‌دهد به جای خرید یک جت خصوصی، با پروازهای اکونومی به سفر برود. وی در خاطرات خود نوشته: ما به ماشین‌های پر زرق و برق و مجلل، عناوین پر طمطراق، افراد یونیفورم پوش و دیگر سمبل‌های شان و منزلت فعلی نیازی نداریم. ما تنها باید بر توانایی و اراده‌مان تکیه کنیم.
 
وارن بافت، ثروت خالص: ۶۶.۱ میلیارد دلار
خانه‌ای بخرید که پاسخگوی نیازتان باشد. وارن بافت یکی از مثالهای اصیل و کلاسیک این پیشنهاد است. او هنوز در خانه‌ای زندگی می‌کند که سال ۱۹۵۸ به قیمت ۳۱۵۰۰ دلار در شهر اوماها، ایالت نبرسکا خریده است. علی‌رغم اینکه وی میلیاردها دلار پول نقد در حسابش دارد، بافت دریافته که هیچ دلیلی برای زندگی در یک عمارت عظیم وجود ندارد، حتی اگر وی به راحتی از پس آن بر بیاید. زیرا او در خانه ۵ اتاق‌خوابه سفید رنگش در قلب آمریکا کاملا احساس راحتی می‌کند.
 
اوپرا وینفری، ثروت خالص: ۲.۹ میلیارد دلار
علاقه و اشتیاق واقعی‌تان را بیابید. دستیابی به همین نکته ساده، زمان زیادی از زندگی اوپرا را صرف خود ساخت. او با اشاره به این رهنمود، می‌گوید: شما به چیزی که اعتقاد و باور دارید، تبدیل خواهید شد.  شما در زندگی امروزتان دقیقا جایی ایستاده‌اید و آنچه در اختیار دارید که کاملا به آن باور دارید. سعی کنید دریابید که دوست دارید چه کاری انجام دهید.آنگاه تلاش کنید که با تمام وجود و داشته‌های‌تان آن را دنبال کنید. و مطمئن باشید که زندگی با بزرگترین پاداش‌ها در انتظار شما است.
 
ریچارد برانسون، ثروت خالص: ۵.۱ میلیارد دلار
اهداف‌تان را مشخص کنید و نهایت قدرت‌تان را برای دست‌یابی به آنها به کار گیرید. این میلیاردر بریتانیایی و موسس گروه ویرجین، زمانی کارش را با لیستی از اهداف شروع کرد.  و جالب اینکه آنها هیچ‌گاه واقع‌گرایانه نبوده‌اند! اما او اهدافش را مشخص کرده و به دنبال آنها رفت. تنها چیزی که او می‌دانست، این بود که به اهداف تعیین شده‌اش دست خواهد یافت.
 
کارلوس اسلیم هل، ثروت خالص: ۷۸.۵ میلیارد دلار
هرچه زودتر پس‌انداز را شروع کنید. کارلوس اسلیم یک تاجر مکزیکی است که به تازگی  توانسته خودش را به جایگاهی هم رده بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین ساکن کره زمین برساند. وی این نکته را مهمترین عاملی می‌داند که طعم خوش موفقیت مالی را به وی چشانده است. از سنین جوانی و حتی نوجوانی پس انداز را به هر میزان که امکان دارد شروع کنید.  هر چه زودتر ذخیره پول تان  و مدیریت دارایی‌تان را آغاز کنید، در آینده زندگی راحت تری را تجربه خواهید کرد؛ فارغ از اینکه کار و شغل‌تان چه باشد.
 
جان کایودول، ثروت خالص: ۲.۶ میلیارد دلار
از وسایل گوناگون حمل و نقل بهره ببرید. این تاجر انگلیسی ثروتش را از راه سرمایه گذاری در صنایع تلفنهای همراه کسب کرده است، اما این بدان معنی نیست که به دلیل ثروت هنگفت، لازم ببیند که سواری‌ها و سفرهای درون و برون شهریش را با ماشینهای مجلل انجام دهد تا داراییش را به رخ بکشد. در واقع، او هنوز هم از پیاده روی، دوچرخه سواری و حتی وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی استفاده می‌کند.
 
دیوید چریتون، ثروت خالص: ۱.۷ میلیون دلار
هر آنچه را که توان انجامش را دارید، یاد بگیرید. دیوید چریتون یکی از اولین سرمایه‌گذاران گوگل است و تا به اینجا بازخورد بسیار خوبی از سرمایه گذاری اولیه ۱۰۰هزار دلاریش در سال ۱۹۹۸ دریافت کرده است. اما وی هنوز هم از رفتن به آرایشگاه امتناع می‌ورزد و خودش موهایش را اصلاح می کند. و این پس‌انداز اندک هنگامی مهم و معنی‌دار می‌شود که آن را به دیگر حیطه‌های زندگی‌تان نیز تسری دهید. تنها کافی است به این بیاندیشید که شما در هر ماه چه مبلغی را بابت خدمات اینچنینی به دیگران می‌پردازید، اما خودتان هم می‌توانید از پس آن برآیید.
 
مارک زاکربرگ، ثروت خالص: ۳۰ میلیارد دلار
یک ماشین مناسب و میان قیمت برانید. حتی موسس فیسبوک هم سعی می‌کند به هر شکلی با صرفه‌جویی زندگی کند. یکی از حقایقی که باید درباره وی بدانید، این است که او همیشه یک سدان رده پایین Acura سی هزار دلاری سوار می‌شود. بدون شک او قادر است که هر ماشینی را که دلش بخواهد از هر جای دنیا خریده و سوار شود. یا اینکه یک ناوگان کامل اتوموبیل را در گاراژ خانه پارک کند. اما او ترجیح می‌دهد یک ماشین کاربردی و ساده را انتخاب کند.
 
جان دونالد مک‌آرتور، ثروت خالص: یک میلیارد دلار (مرگ در ۱۹۷۸) معادل ۳.۸ میلیارد دلار امروز
یک برنامه بودجه و هزینه کرد مشخص تهیه کرده و به آن پایبند باشید. مک‌آرتور تنها سهامدار شرکت بیمه Bankers Life and Casualty شیکاگو بود که کارش را ابتدا به عنوان کارمند این موسسه شروع کرد و در نهایت تمام آن را تصاحب کرد. علیرغم اینکه او در عصری می‌زیست که زرق و برق هالیوودی چشم همه را خیره کرده بود، مک‌آرتور هیچگاه در دام جنون خرید نیفتاد و بسیار صرفه‌جویانه زندگی کرد. او هیچگاه به دنبال تصاحب اجناس لوکس و عجیب  نبود، هرگز تیم خبری به راه نینداخت و همواره به بودجه بندی سالیانه ۲۵۰۰۰ دلاریش پایبند بود.
 
رز کندی، ثروت خالص: نامشخص، مرگ در ۱۹۹۵
خلاق باشید و هنگام خرج کردن به دنبال جایگزینهای مناسب بگردید. رز کندی به دلیل بدنامی و رسوایی های خانواده مادریش بسیار مشهور بود. اما تاکتیکهای صرفه‌جویی و پس‌انداز وی  در قیاس با ثروت و دارایی خوانوادگی‌اش بسیار چشم گیر و شگفت انگیز می‌نمودند. وی به جای خرید کاغذ یادداشت و برگه‌های نت برداری، تا پایان سال صبر می‌کرد و با خرید تقویم‌های تاریخ گذشته ارزان قیمت مبلغ زیادی صرفه‌جویی می کرد. وی همیشه حتی در کوچکترین خریدها هم سعی می‌کرد با خلاقیت فراوان حداکثر صرفه جویی ممکن را داشته باشد.
 
تی. بونی پیکتز، ثروت خالص: یک میلیارد دلار
همیشه قبل از خرید یک لیست تهیه کنید و تنها به اندازه همان لیست پول در جیب‌تان داشته باشید. این غول نفتی میلیاردر همیشه به دنبال راه‌های مطمئنی برای صرفه‌جویی هر چه بیشتر و پس‌انداز پول بوده است. او هرگز بیش از نیاز روزانه‌اش پول در جیبش نمی گذارد. و قبل از اینکه به هایپر مارکت برود یک لیست از نیازمندیهای منزل تهیه می‌کند. اینگونه تنها همان موارد درون لیست را می خرد و پول هم تنها به اندازه خرید آنها در جیب دارد. اگر پولی نباشد، خرجی هم نیست! درست است؟
 
جیم والتون، ثروت خالص: ۳۴.۷ میلیارد دلار
معمولا نیازی نیست که جدیدترین و بهترین‌ها را داشته باشید. والتون جوانترین پسر سام والتون موسس والمارت است. او همیشه زندگی صرفه‌جویانه‌ای (همچون پدر) را پیشه خودساخته است.والتون علیرغم دارایی و ثروت فراوانش هنوز از یک ماشین پی‌کاپی استفاده می‌کند که ۱۵ سال پیش آن را خریده است. وی می گوید بهتر است ماشینی را برانید که با آن راحت تر هستید، تا اینکه سراغ گرانترین و مجللترین مدلهای روز بازار اتومبیل دنیا باشید.
 
دونالد ترامپ، ثروت خالص: ۳.۹ میلیارد دلار
سخت کار کنید. دونالد ترامپ تمام پیروزی‌هایش را مدیون تلاشها و کار فراوانش می‌داند. از نگاه اطرافیان و افرادی که از بیرون گود به ترامپ می‌نگرند، وی در دنیای تجارت و مالی بسیار خوش شانس بوده است. اما خودش می‌گوید که شانس  نتیجه کار و تلاش سخت و پیگیر است . اگر تلاش و کار شما باعث به نتیجه رسیدن خواسته‌ها و آرزوهای‌تان شود، مردم نام آن را شانس می گذارند. شاید هم حق با آنها باشد، زیرا شما خوش‌شانس هستید که مغزی دارید تا شما را به کار سخت وادارد کند. 
 
رابرت کیوک، ثروت خالص: ۱۱.۵ میلیارد دلار
تا جایی که می‌توانید مترصد شکار فرصتها باشید. رابرت ثروتمندترین مرد مالزی است. اما همیشه زندگی ساده‌ای بر پایه قوانینی داشته که از مادرش آموخته است. اینکه هیچ‌گاه حریص نباشد، از دیگران سواستفاده نکند، و اینکه همیشه اخلاق مدار باشد، حتی اگر پای پول و معاملات مالی در میان باشد.
 
وی توضیح می‌دهد که برای اینکه از نظر مالی فرد موفقی باشید، باید همیشه شجاع باشید و فرصتها و موقعیتهایی را که در مسیرتان قرار می گیرند دریابید؛ حتی اگر دیگران به شما و توانایی‌تان شک داشته باشید.
 
لی کا-شین، ثروت خالص: ۳۱ میلیارد دلار
فروتنانه زندگی کنید. این مرد صاحب یک امپراتوری عظیم است که در ۵۲ کشور گسترده شده است و بیش از ۲۷۰ هزار کارمند را مدیریت می کند. و البته وی یک دانش‌آموز اخراجی است. او تمام موفقیتهایش را مدیون زندگی ساده و فروتنانه‌اش می‌داند. لی می گوید شما باید بیاموزید که چگونه زندگی کنید و خودتان را به گونه‌ای با اجتماع تطبیق دهید که هنگام خروج از خانه ظاهری مناسب داشته باشید. نه اینکه قیافه‌ای تماشایی و انگشت نما به حساب آیید.
 
جک ما، ثروت خالص: ۱۰ میلیارد دلار
همیشه حق با مشتری است. جک ما، موسس گروه علی‌بابا و یک میلیاردر چینی خودساخته است. وی اعتقاد دارد که مصرف‌کنندگان همیشه در اولویت اول قرار می‌گیرند. و پس از آنها جایگاه برتر از آن کارمندان است و ته صف هم سهامداران ایستاده‌اند. وی عقیده دارد که شیوه نگرش افراد به چگونگی زندگی بسیار مهمتر از قابلیتهای آنها است.
 
هوارد شولتز، ثروت خالص: ۲.۲ میلیارد دلار
درک کنید که پول همه‌چیز نیست. هوارد شولتز رئیس و مدیرعامل استارباکس، همیشه تاکید دارد که ارزش و اعتبار اشخاص بسیار بیشتر و مهمتر از دارایی آنها است. وی می‌گوید: من هیچگاه نمی‌خواستم که در هیچ یک از لیست میلیاردرها باشم . من هیچ‌گاه خودم را با سرمایه و ثروتم معرفی نکردم. بلکه همیشه سعی کرده‌ام خودم را با ارزشهایم بشناسانم.



منبع
۹۵/۰۵/۰۴