آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

در ادامه تصاویری مشاهده می‌کنید که چشم‌اندازهای زیبایی از محیط اطراف این رودخانه است. چنین طبیعتی را تنها می‌توان در فیلم‌ها، کتاب‌ها و افسانه‌ها مشاهده کرد. در نزدیکی این دریاچه کوه‌های هاک‌شوآب وجود دارد که در فصل بهار برف‌های روی آن‌ها آب می‌شوند و دریاچه را پر می‌کنند. این چشم انداز زیبا تنها در فصل بهار و به مدت چند هفته دیده می‌شود و با نزدیک شدن به فصل زمستان، دوباره سطح آب دریاچه پایین می‌آید.


گرونر سی به معنای «دریاچه سبز» است. این دریاچه به دلیل شاخ و برگ‌هایی که در دریاچه غوطه‌ور می‌شوند، به رنگ زمرد سبز دیده می‌شود.
اگرچه کف دریاچه مقداری سنگ وجود دارد؛ اما این دریاچه چند گونه‌ گیاهی دارد. اطراف دریاچه علف‌زار و گیاهان فراوانی دیده می‌شود که بخشی از جنگل هاک‌شوآب است. با فرا رسیدن بهار، این منظره به کلی تغییر می‌کند و کوهنوردان و غواصان زیادی را به خود جذب می‌کند.

در فصل بهار، بین اواسط ماه مه و ژوئن، عمق دریاچه به حداکثر خود می‌رسد و در زمستان نزدیکی ماه جولای عمق آن کم می‌شود.

در زمستان، زمانی که آب به صورت برف بر روی کوه‌ها وجود دارد، منطقه اطراف دریاچه به عنوان یک پارک استفاده می‌شود. عمق این دریاچه در زمستان حدود ۱ الی ۲ متر است و مساحتی حدود ۲۰۰۰ فوت مربع را در بر می‌گیرد. در بهار عمق آن به ۱۰ متر افزایش می‌یابد و مساحتی حدود ۴۰۰۰ فوت مربع را اشغال می‌کند.

آب این دریاچه به قدری شفاف است که یک منظره شگفت‌انگیز از فضای سبز غوطه‌ور در آب را به ارمغان می‌آورد.
از آنجا که آب دریاچه از طریق ذوب شدن برف‌ها تأمین می‌شود و ناخالصی ندارد، زیر دریاچه به شدت شفاف است. این پارک در میان گردشگران، غواصان، عکاسان و دوستداران طبیعت بسیار محبوب است. آب این دریاچه به قدری واضح و شفاف است که می‌توان آن را با آب‌های مناطق گرمسیر مقایسه کرد. ماهی‌های قزل آلا، خرچنگ‌های کوچک و حشره‌ها، از دیگر جانداران این دریاچه هستند که از گرمای بهار و چشم‌انداز این محیط لذت می‌برند.

تنه درخت و شاخ و برگ‌های غوطه‌ور در آب، چشم انداز زیر آب را به سرزمین عجایب تبدیل می‌کنند؛ گویی تمدنی در زیر آب وجود دارد. این چشم انداز با نفوذ نور خورشید به عمق آب، زیبا‌تر می‌شود.

زمانی که فصل بهار آغاز شده و زمین گرم می‌شود، برف‌های کوه هاک‌شوآب شروع به آب شدن می‌کنند و به دریاچه می‌ریزند. بدین طریق آب دریاچه را به طور کامل پر می‌کند. کوه‌ها و دریاچه، چرخه جالبی را از طریق آب در طبیعت ایجاد می‌کنند؛ به طوری که آب در فصل زمستان تبدیل به برف و در فصل بهار تبدیل به آب می‌شود و به دریاچه می‌ریزد. گفته می‌شود که درجه حرارت آب چیزی بین ۶ تا ۷ درجه سانتی‌گراد است.
منبع

۹۵/۰۵/۰۲
آمنه سادات هانی طبایی