آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

10حیوان باهوش کره خاکی

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۱۶ ب.ظ
حیوانات باهوش

اگرچه انسان تنها موجود هوشمند روی کره زمین به شمار رفته و از لحاظ ذهنی غیر قابل قیاس با سایر مخلوقات است، اما نمی توان تمامی حیوانات را از لحاظ ذهنی به طور کامل سطح پایین فرص کرده و زندگی آن ها را بدون تغییر و یکنواخت از اول تا آخر دانست.
طی آخرین مطالعات، ده حیوان هوشمند کره خاکی معرفی شدند که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

شامپانزه

شامپانزه

پیچیدگی ساختاری ذهنی این پستانداران همیشه مورد توجه محققان بوده است.شامپانزه ها هوشمندی لازم را برای استفاده از ابزار و همچنین پیدا کردن راه حل در مواجهه با مشکلات پیچیده دارند.
از دیگر دلایل قرار گرفتن شامپانزه ها در رده اول حیوانات هوشمد می توان توانایی آن ها به یاد گرفتن زبان اشاره برای برقراری ارتباط با انسان ها را ذکر کرد.

دلفین

دلفین

هوشمندی آن ها همان دلیلی است که سبب شده سالیان سال این موجودات دریایی در استخرهای مصنوعی برای اجرای حرکات نمایشی به کار برده شوند.دلفین ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند و همیشه به صورت گروهی حرکت می کنند، ضمن اینکه از سیستم زبانی بسیار پیچیده ای نیز برخوردارند.

اوراگوتان

اوراگوتان ها

برخورداری از فرهنگ و نظام ارتباطی قابل توجه سبب متفاوت شدن اوراگوتان ها از بسیاری از حیوانات شده است.همچنین آن ها قادر به استفاده از ابزارهای گوناگون هستند.

فیل

فیل

بر خلاف تصور عامه که فیل ها را موجوداتی با مغزی کوچک و بدوی تصور می کنند، فیل ها بسیار با فرهنگ بوده و از حافظ خوبی بر خوردار هستند.
به عنوان نمونه آن ها قادرند تا غذای خود را تمیز کرده و همچون اوراگوتان ها در حیات وحش از ابزارهای متعددی استفاده کنند.

کلاغ

کلاغ

هوشمندی کلاغ ها بر کسی پوشیده نیست و بیشتر ما آن را از نزدیک حس کرده ایم!به عنوان نمونه بعد از اینکه به سمت آن ها قدم برمی دارید، با زیرکی خاصی رفتار شما را دنبال می کنند.
کلاغ ها بیشتر در مناطق شهری زندگی می کنند و در میان جمعیت آنها گویش های متعددی وجود دارد، ضمن اینکه می توانند با یکدیگر بازی کنند و همچنین به کلاغ های دیگر حقه بزنند!

خوک

خوک

متعجب نشوید، بله خوک ها هم جزء ده حیوان برتر به شمار می روند! آن ها از توانایی بالایی در وفق دادن خود با شرایط اکولوژی متفاوت برخوردار بوده و تا حدودی هم توانایی آموزش دارند.

سنجاب

سنجاب

این حیوانات بامزه برای زنده ماندن قادر به بهره بردن از حقه و استراتژی های متفاوتی هستند.

کبوترها

کبوتر

بر خلاف ظاهر آن ها که به نظر می آید مغزی بسیار کوچک دارند، آن ها قادرند صدها تصویر را که سال ها پیش دیده اند به یاد بیاورند، ضمن اینکه می توانند خودشان را در آینه شناسایی کنند!

اختاپوس

اختاپوس

هشت پاها این توانایی را دارند تا بازی کنند، مشکلات را حل کنند و در مسیرهای مارپیچ به کمک سیستم ناوبری یچیده خود مسیر مورد نظرشان را در اعماق دریا که در مواقعی که هیچ نوری آن جا وجود ندارد پیدا کنند.همچنین آن ها از قدرت حافظه کوتاه مدت چشمگیری بهره می برند و حتی می توانند درب مربا را با بازوهای ترسناک خود باز کنند!

موش

موش

شباهت بالای ساختار بدن آن ها با انسان ها سبب شده تا موش ها برای سالیان سال موش آزمایشگاهی شوند (!!) و محققان هر بلایی که می خواهند سر آن ها در بیاورند.
موش ها قادر به پیدا کردن مسیرهای میان بر هستند و از قابلیت پیدا کردن مسیر فرار قابل توجهی برخوردارند.

منبع

۹۴/۱۲/۰۴
آمنه سادات هانی طبایی