آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

باتری لیتیومی با شارژ سریع

تکنولوژی‌هایی همچون Quick Charge شرکت کوآلکام، VOOC شرکت اوپو و یا هر تکنولوژی شارژ سریع دیگر که این روزها مورد استفاده‌ی کاربران مختلف قرار می‌گیرد، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به عنوان مثال، گوشی‌هوشمند Galaxy S6 سامسونگ با 10 دقیقه شارژ شدن، می‌تواند حدود 2 ساعت ویدئو پخش نماید اما نظرتان در مورد باتری‌هایی که در 1 دقیقه شارژ می‌شوند چیست؟

محققان دانشگاه Stanford به چنین تکنولوژی دست پیدا کرده و باتری‌هایی از جنس آلومینیوم و گرافیت را ساخته‌اند که در کمتر از 60 ثانیه شارژ می‌شوند. همچنین این باتری‌ها اصلا خطر باتری‌های قلیایی امروزی که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند را ندارند. از سوی دیگر، این باتری‌ها قابلیت خم‌شدن نیز دارند و می‌توانند در محصولات الکترونیکی مختلف قرار گیرند.

This battery can charge fully in just a minute 5 This battery can charge fully in just a minute 2 This battery can charge fully in just a minute 3 This battery can charge fully in just a minute 4

آقای Hongjie Dai، پروفسور و مدیر این پروژه در دانشگاه Stanford در مصاحبه‌ای که با CNBC داشته، اعلام کرده است که این باتری‌های می‌توانند جایگزین باتری‌های قلیایی که اصلا برای محیط مفید نیستند و همینطور جای باتری‌های یون-لیتیومی که ممکن است آتش بگیرند، شوند. وی ادامه داد که این باتری‌ها حتی با فشار دریل نیز دچار حریق نخواهند شد!

در حال حاضر، تنها مانعی که پیش روی این تیم تحقیقاتی می‌باشد، ولتاژ پایین این باتری‌ها می‌باشد که در شرایط فعلی، به اندازه‌ی نصف باتری‌های یون-لیتیومی است و اگر این ولتاژ پایین از طریقی دیگر جبران شود، می‌توانیم شاهد دگرگون شدن دنیای باتری‌ها در آینده‌ی نزدیک باشیم.

منبع