رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تبیین جایگاه رگولاتوری و برنامهریزی این سازمان جهت بهبود ارتقای سطح اپراتورها گفت: بهترین اپراتورهای ثابت و سیار سال 95 بر اساس شش معیار شامل سه معیار توانمندساز (برنامهریزی قانونمدار، فرایندهای سازمانی و بسترسازی ارتقای کیفی سرویسها)، سه معیار نتایج (رگولاتوری و جامعه، مشتریان و نتایج عملکرد) و 21 زیرشاخص انتخاب شدهاند. در مجموع، هزار امتیاز مثبت و سقف 200 امتیاز برای شاخصهای منفی در بازه زمانی دو ماهه انجام شده که در این مدت، تعداد 36 اظهارنامه از اپراتورهای ارائهدهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار دریافت شده و بیش از 256 نفر از ارزیابان ارشد و ناظران سازمان به منظور بررسی دقیق مستندات و صحتسنجی شواهد اعلام شده، فعالیت کردهاند.
عمیدیان ابراز امیدواری کرد که این روند در سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد و با مشارکت اپراتورها، حس رقابت و دستیابی به بهترین خدمات در دارندگان پروانه و رضایتمندی مشترکان قوت گرفته و شاهد رشد کمی و کیفی خدمات در این حوزه باشیم.
بر اساس این ارزیابی، بهترین اپراتورهای ثابت و سیار سال 95 در بخشهای مختلف معرفی شدند که در ادامه به نتایج آن اشاره خواهیم کرد. «شرکت ارتباطات سیار ایران» در بخش دارندگان پروانه اپراتورهای سیار، «شرکت ارتباطات مبین نت» در بخش دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت (FWA)، «شرکت انتقال داده های آسیاتک» در بخش دارندگان پروانه ایجاد و بهرهبرداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و «شرکت ارتباطات ماهواره ای سامان» در بخش دارندگان پروانه ارائه خدمات انتقال داده از طریق ماهواره (SAP) به عنوان اپراتورهای برتر سال 95 معرفی شدهاند.