آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

قابلیتWPA3 چیست و چه زمانی در شبکه‌های وای‌فای استفاده خواهد شد؟ 

طبق اعلام انجمن وای‎فای، WPA3 یک استاندارد امنیتی وای‌فای است که جایگزین WPA2 خواهد شد. این یکی از معدود خبرهای جالبی بود که در CES 2018 اعلام شد. ظرف چند سال وقتی روبات‎های مرتب کننده لباس و یخچال‎های هوشمند فراموش می‎شوند، WPA3 همه جا حضور خواهد داشت و کار نفوذ به وای‌فای شما را برای هکرها سخت‎تر خواهد کرد.


قابلیت WPA سر نام عبارت Wi-Fi Protected Access یا دسترسی وای‌فای محافظت شده است. اگر شبکه وای‌فای خانگی خود را به کلمه عبور مجهز کرده باشید، احتمالا شبکه شما با نسخه دوم این استاندارد (WPA2) محافظت شده است. دو استاندارد قدیمی‎تر به نام‎های WPA و WEP نیز وجود دارد که دیگر امن نیستند.


قابلیت WPA2 یک استاندارد امنیتی است که کنترل اوضاع را در زمانی که شما با استفاده از کلمه عبور به یک شبکه وای‌فای متصل می‎شوید به دست می‎گیرد. WPA2 با تعیین یک پروتکل مشخص می‎کند که چگونه یک روتر و دستگاه‎های کلاینت می‎توانند یک اتصال امن را با یک دیگر برقرار کنند. بر خلاف استاندارد اصلی WPA، نسخه دوم به اجرای یک سیستم کدگذاری قدرتمند AES نیاز دارد که نفوذ به آن بسیار سخت‎تر است. این کدگذاری سبب می‎شود تا یک اکسس پوینت وای‌فای (مثل یک روتر) و یک کلاینت وای‌فای (مثل یک لپتاپ یا تلفن) بتوانند به صورت بی‎سیم بدون این که ترافیک آنها در دسترس دیگران قرار بگیرد با یک دیگر ارتباط برقرار کنند.


در حال حاضر استاندارد WPA2 نیازهای ما را به خوبی برآورده می‎سازد، اما مدت زمان زیادی از معرفی آن می‎گذرد. این استاندارد از سال 2004 آغاز شد و چهارده سال از عمر آن می‎گذرد. WPA3 قصد دارد با قابلیت‎های امنیتی بیشتر پروتکل WPA2 را ارتقا دهد.

حریم خصوصی در شبکه‎های وای‌فای عمومی‎


در حال حاضر، شبکه‎های وای‌فای باز (آنهایی که در فرودگاه‎ها، هتل‎ها، کافی شاپ‎ها و سایر مکان‎های عمومی‎ وجود دارد) یک نقطه ضعف امنیتی دارند. به دلیل این که آنها باز هستند و به همه اجازه اتصال می‎دهند، ترافیک ارسال شده از طریق آنها به هیچ وجه کدگذاری شده نیست. هر چیزی که از طریق این اتصال ارسال می‎شود به شکل متن ساده خواهد بود و دیگران می‎توانند در این مسیر آن را دریافت کنند. اتصالات کدگذاری شده HTTPS در وب می‎تواند امنیت را افزایش دهد، اما مردم همچنان می‎توانند ببینند شما به کدام وبسایت متصل شده‎اید و محتوای صفحات HTTP نیز قابل مشاهده است.

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

#آسیاتک #آریانت

برای آسیاتکی شدن کافیست با ما #تماس بگیرید

021-87761395

025-37173

تلگرام: ما اینجا هستیم.


اینستاگرام: ما اینجا هستیم

۹۶/۱۱/۱۵
محمدرضا سیفی - آسیاتک

قابلیتWPA3