آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

لیست قیمت آیفون 8 در بازار ایران

شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ب.ظ

پیش‌فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از ۲۴ شهریور شروع شد و اپل عرضه جهانی این دو محصول را از ۳۱ شهریور آغاز نمود. طبق معمول پس از ورود آیفون جدید به ایران دست واسطه‌ها قیمت‌های عجیب و غریبی برایمان رقم زده است و از شامگاه جمعه شاهد خرید و فروش این محصولات با قیمت‌های نجومی هستیم.

با نگاهی به قیمت‌های موجود در ایران می‌بینیم که آیفون ۸ پلاس نسخه ۲۵۶ گیگابایتی هم‌اکنون با قیمت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. نسخه ۶۴ گیگابایتی این موبایل هم با مبلغی معادل ۵ میلیون 

از طرف دیگر آیفون ۸ که نسخه کوچکتر مدل قبلی است برای نمونه ۲۵۶ گیگابایتی هم‌اکنون قیمتی برابر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد و نسخه ۶۴ گیگابایتی این تلفن همراه با قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود.

البته با تبدیل قیمت رسمی ارائه شده توسط اپل از دلار به تومان مشخص می‌شود که مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ با قیمت ۲میلیون و ۸۰۰ هزارتومان عرضه گشته و مدل ۲۵۶ گیگابایتی این موبایل قیمتی معادل ۳ میلیون و ۴۰۰ تومان دارد. همچنین آیفون ۸ پلاس مدل ۶۴ گیگابایتی با نرخ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

این در حالیست که برخی شرکت‌ها که مجوز وارادات قانونی موبایل‌های اپل را دارند، قیمت‌های مناسب‌تر ارائه خواهند کرد. برای مثال یکی از همین واردکنندگان رسمی، حدود قیمت‌ آیفون 8 را بین ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان تخمین می زند و همچنین آیفون ۸ پلاس را با نرخ‌هایی بین ۳ میلیون ۹۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون ۶۰۰ هزار تومان عرضه می‌کند. همچنین قرار است این محصولات را حوالی هفته دوم مهرماه تحویل دهد.

در گذشته بارها دیده‌ایم که پرچم‌داران اپل در ابتدای ورود خود به بازار ایران با قیمت‌های غیر منطقی به فروش رسیده اند، درحالی‌که بعد از گذشت یک ماه با کاهش قیمت شدیدی مواجه شده‌اند.

 گران‌فروش‌ها برای خریداران فاکتور صادر نمی‌کنند

به نقل از «پیوست»، غلام‌حسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، فروش این موبایل با قیمت‌های نجومی را سو استفاده از کاربران عنوان می‌کند:

«با توجه به فعالیت ۹ نمایندگی اپل که از وزارت صنعت و معدن مجوز رسمی فعالیت خود در کشور را دریافت کرده‌اند مردم تا ارائه موبایل‌های جدید آیفون توسط این نمایندگی‌ها دست نگه دارند.»

به گفته وی ، نسخه‌های جدید آیفون کمتر از یک ماه دیگر و با قیمت بین ۳ تا ۴ میلیون تومان توسط واردکنندگان دارای مجوز محصولات اپل در کشور به فروش خواهند رسید. او باور دارد که مردم باید با مشاهده قیمت‌های عجیب برای موبایل‌های اپل، مورد را به ١٢٤ اطلاع دهند. قیمت‌های این‌چنینی کاذب است و فروشنده‌های این موبایل‌ها، برای خریداران فاکتور صادر نمی‌کنند.

حال مدیر یکی از نمایندگی‌های محصولات اپل که سال گذشته موفق به دریافت مجوز ارایه محصولات و خدمات پس از فروش این شرکت از وزارت صنعت معدن و تجارت شد، اعلام می‌کند که بین ۲۰ تا ۱۵ روز بعد از تاریخ ثبت سفارشی که اپل اعلام می‌کند، شرکت‌های ایرانی دارای مجوز می‌توانند از طریق شرکت‌های واسطه‌ خارجی اقدام به ثبت سفارش کنند.

بهتر است کابران برای خرید با قیمت مناسب یک هفته دیگر صبر کنند

براساس گفته‌های «مهدی بکایی» مدیر شرکت دلتوس (دلتا همراه پردازش شرق)، ظرف یک ماه آینده نمایندگی‌های دارای مجوز از سوی وزارت صنعت و معدن امکان تحویل آیفون‌های جدید همراه با گارانتی را خواهند داشت.

وی در خصوص قیمت احتمالی آیفون‌های جدید توسط این نمایندگی‌ها می‌گوید:

«قیمت آیفون ۸ با ظرفیت‌های مختلف آن بسته به قیمت دلاری روز بازار بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون ۴۰۰ خواهد بود و قیمت نسخه ۸پلاس نیز بین ۳میلیون و ۴۰۰ تا ۳میلیون ۶۰۰ متغیر خواهد بود. بنابراین ظرف چند روز آینده با ورود رسمی این موبایل‌ها به بازار، قیمت آنها کاهش پیدا می‌کند.»

او همچنین معتقد است که اگر طرح رجیستری تلفن همراه زودتر در کشور به اجرا گذاشته می‌شد حالا شاهد ارائه موبایل‌های جدید آیفون با این قیمت‌های نجومی نبودیم.

۹۶/۰۷/۰۱
محمدرضا سیفی - آسیاتک