آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

شرکت مخابرات با اپراتورهای ارتباطات ثابت برای توسعه‌ی اینترنت در مراکز مخابراتی مشارکت می‌کند.

برات قنبری رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران و معاون وزیر ارتباطات در مورد گلایه‌ FCPها یا همان اپراتورهای ارتباطات ثابت در مورد عدم دریافت امکانات مخابراتی در برخی از شهرها به دلیل نبود زیرساخت‌ها اعلام کرد: «در جلساتی که با اپراتورهای ارتباطات ثابت داشتیم برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و توسعه تلفن و اینترنت در کشور توافق کردیم.»

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در مورد نحوه‌ همکاری این شرکت با اپراتورهای ارتباطات ثابت توضیح داد: «یکی از مدل‌های همکاری با این شرکت‌های به صورت حجمی است؛ به صورتی که شرکت‌های مذکور، نمایندگان مخابرات در استان‌ها خواهند بود و بنا به تقاضای مشترکان، سرویس‌ها را در مراکز مخابراتی عرضه می‌کنند و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.»

قنبری افزود: «در حال حاضر کاربران حق انتخاب دارند تا اپراتوری که سرویس با کیفیت تری می‌دهد را انتخاب کنند. برای استفاده از زیرساخت‌های مخابرات و نیز عرضه‌ی سرویس به کاربران، نحوه‌ی مشارکت جدیدی با شرکت‌های اینترنتی تعیین کرده‌ایم تا دیگر مخابرات و شرکت‌های مخابراتی رقیب نبوده و با هم مشارکت کنند.»

او ادامه داد: «از طرفی دیگر با توجه به مجوزهای FCP صادر شده برای اپراتورهای ارتباطات ثابت، این شرکت‌ها می‌توانند بدون محدودیت برای زیرساخت‌‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری کرده و شبکه‌ی خود را بسازند. بدین ترتیب نباید مشکلی در خصوص دریافت امکانات مخابراتی داشته باشند. البته با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری برای ساخت شبکه از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست، به نظر نمی‌رسد FCPها قصد سرمایه‌گذاری ندارند.»

رئیس هیئت مدیره مخابرات گفت: «برای راه اندازی یک خط تلفن در کشور حدود ۷۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری لازم است. این سرمایه‌گذاری در شرکت مخابرات ایران، ماهانه حدود ۱۲ هزار تومان بازگشت دارد که این اقتصادی نیست. با توجه به این موضوع شرکت‌های FCP که می‌توانند مانند مخابرات تلفن و اینترنت واگذار کنند، این سرمایه‌گذاری را انجام نمی‌دهند.»

قنبری اضافه کرد: «با این حال مخابرات ایران در تمامی مناطقی که ظرفیت‌های مخابراتی وجود داشته باشد، این امکانات را در اختیار شرکت‌های FCP قرار خواهد داد. از طرفی براساس مدل مشارکتی جدید، در جاهایی که امکانات وجود ندارد قرار است سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد و هم اکنون یکی از طرح های مخابرات، سرمایه گذاری مشترک با اپراتورهای FCP است.»

۹۵/۰۶/۲۹
آمنه سادات هانی طبایی