آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

رونمایی از اتومبیل کانسپت جدید هیوندای

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷ ب.ظ

همان طور که نام این اتومبیل کانسپت نشان می‌دهد، آراِم۱۶اِن (RM16 N) دنباله‌روی اتومبیل‌های کانسپت ولاستر میدشیپ (Veloster Midship) و آراِم۱۵ است.

 این اتومبیل همانند نمونه‌های قبلی، شبیه یک ولاستر است؛ اما از یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر که مستقیماً پشت بخش سرنشین جلو نصب شده، بهره می‌برد. این موتور به یک توربوشارژر الکتریکی وابسته است و نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار توان تولید می‌کند. این اتومبیل دیفرانسیل عقب است و از یک جعبه دنده دستی ۶ سرعتی بهره می‌برد. متأسفانه اطلاعات مربوط به عملکرد این اتومبیل هنوز منتشر نشده است.

شباهت این اتومبیل به ولاستر تنها در بدنه مشهود است. آراِم۱۶اِن بر روی یک چارچوب آلومینیومی ساخته شده و پنل‌های بدنه آن از جنس فیبر کربن هستند تا وزن اتومبیل را تا جایی که ممکن است کاهش دهند. این تنظیمات که موتور را در بخش میانی اتومبیل قرار داده، ۴۳ درصد وزن اتومبیل را روی محور جلو و ۵۷ درصد وزن را روی محور عقب می‌اندازد.

با یک نگاه به این اتومبیل متوجه می‌شوید که با اتومبیل‌های قبلی هیوندای که میان‌موتور بودند، تفاوت زیادی دارد؛ زیرا طرح آیرودینامیک انتهای قسمت جلو از چراغ‌های صیقلی‌تر، دماغه‌ای کم‌ارتفاع‌تر و هوابند عریض‌تری بهره می‌برد. مجراهای بزرگی که درست پشت درها قرار داده شده‌اند، هوای خنک را به سمت محفظه موتور هدایت می‌کنند. کابین نیز از طریق به‌کارگیری یک جفت صندلی اسپرت به‌روزرسانی شده است. البته هنوز عکس‌های داخل کابین منتشر نشده و این‌ها اطلاعاتی است که شرکت هیوندای منتشر کرده است.

شرکت هیوندای که یک شرکت کره جنوبی است، چندین سال است اتومبیل‌های کانسپتی معرفی می‌کند که موتورشان در بخش میانی قرار دارد و هیچ کدام از آن‌ها به مرحله تولید انبوه نرسیده است. شرکت هیوندای طی سال‌های آینده به سمت اتومبیل‌هایی با عملکرد بالا خواهد رفت؛ اما هنوز نمی‌توان گفت آیا خط تولید این شرکت یکی از اتومبیل‌های کانسپت آراِم را خواهد ساخت یا خیر.

طبق گفته شرکت هیوندای، هدف اصلی اتومبیل‌های کانسپت آراِم توسعه فناوری‌های مهم و پیشرفته‌ای است که در آینده در مدل‌های اِن به کار گرفته خواهد شد.





۹۵/۰۳/۱۹
آمنه سادات هانی طبایی