آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

ترفندهایی برای حرفه‌ای شدن در اندروید

پنجشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۰۹ ب.ظ

سیستم عامل اندروید محبوب‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در سراسر جهان است. شرکت گوگل تمام تلاش خود را برای حفظ سادگی و در عین حال کاربری بالای آن صرف کرده است با این وجود ممکن است برخی نکات و ترفندها وجود داشته باشد که شما به عنوان یک خوره از آنها اطلاع نداشته باشید. به همین روی توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب را مطالعه کرده و موارد احتمالی را نیز به خاطر بسپارید.

تنظیم برنامه‌ی نقشه‌ی گوگل برای کار به صورت آفلاین، کاربری از راه دور گوشی اندرویدی یا حتی پیدا کردن محدوده‌ای که گوشی خود را گم کرده‌اید تنها برخی از این ترفندهاست. اگر هم ترفندی می‌دانید که در این فهرست نیامده و به نظرتان مفید می‌آید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما و دیگر زومیتی‌ها در میان بگذارید.

۱ – میزان مصرف اینترنت دیتای خود را کنترل کنید

01

احتمالاً شما نیز همیشه اینترنت ابزار اندرویدی خود را روشن می‌گذارید، گاهی به صورت وای‌فای و گاهی بر بستر 3G/4G اما آیا می‌دانید کدام برنامه‌ها بیشترین میزان ترافیک اینترنتی شما را مصرف می‌کنند؟ اگر نه، بهتر است از ابزار توکاری که در اندروید برای این منظور تعبیه شده است بهره ببرید. برای این منظور به بخش تنظیمات بروید. همچنین استفاده از برنامه‌هایی نظیر Onavo Count یا Traffic Monitor Plus را نیز به شما توصیه می‌کنیم. اگر هزینه‌ی استفاده از شبکه‌ی تلفن همراهتان بالاست، بهتر است برنامه‌هایی که زیاد اینترنت مصرف می‌کنند را از کار بیندازید.

۲ – فضای اشغال شده‌ی سیستم را سر و سامان دهید

02

به نظر می‌رسد که گنجایش داخلی ابزارهای اندرویدی هرگز کافی نیست. به همین خاطر بهتر است فایل‌های خود – اعم از فایل‌های موسیقی، ویدئو و برنامه‌ها – را تا آنجا که می‌شود به کارت حافظه‌ی دستگاه منتقل کنید. از این گذشته، بهتر است برنامه‌ها و بازی‌های اضافی را از ابزار خود پاک کنید و کمی فضا را خالی نمایید. برای این منظور باید به بخش تنظیمات و سپس برنامه‌ها بروید و هر مورد که به نظرتان بدرد نخور آمد را پاک کنید. برای آنکه به درستی بدانید کدام فایل‌ها و پوشه‌ها فضای زیادی از حافظه‌ی داخلی را پر کرده است می‌توانید از برنامه‌ی ‌DiskUsage استفاده نمایید. این ابزار میزان فضایی که هر برنامه اشغال کرده را به صورت گرافیکی نمایش می‌دهد. آنگاه می‌توانید مواردی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد را پاک کنید. برای این منظور نیز استفاده از برنامه‌ی مدیریت فایل ES File Explorer را توصیه می‌کنیم.

۳ – آنچه که برنامه‌ها بارگذاری می‌کنند را کنترل کنید

03

زمانی که یک گوشی هوشمند را روشن می‌کنید، مجموعه‌ای از برنامه‌ها و سرویس‌ها را بارگذاری می‌نمایید که همگی در زمینه‌ی سیستم عامل اجرا می‌شوند. البته اغلب این موارد بی خطر هستند، و برخی نیز بی مورد بارگذاری شده که هم حافظه‌ی کش را پر کرده و پردازنده‌ را بی مورد مشغول می‌کنند. برنامه‌ای نظیر Autorun Manager یکی از ابزارهایی است که می‌تواند برنامه‌های بارگذاری شده در زمان راه اندازی سیستم و همچنین برنامه‌های در حال اجرا را نیز نشان می‌دهد. حالا می‌توانید برنامه‌های غیر ضروری را از کار انداخته یا حذف کنید.

۴ – از برنامه‌های مشکوک و پر از آگهی خلاص شوید

2.22.1 

برنامه‌هایی که دارای آگهی هستند موضوعی عجیب و غیر معمول نمی‌باشند، اما برخی برنامه‌ها بیش از اندازه از آگهی‌ها استفاده می‌کنند که هیچ پسندیده نیست. از نمایش آگهی در نوار اعلانات گرفته تا افزودن لینک به موتورهای جستجو و حتی صفحات نشان‌گذاری شده‌ی خاص در مرورگر اندروید. باید از چین برنامه‌هایی دوری کرد چرا که این آگهی‌ها منابع سیستم را مصرف کرده و بار اضافه‌ای برای باتری هستند. از این گذشته ممکن است موجب هزینه‌ی اضافی اینترنت همراه شوند یا اینکه حتی اعلانات شخصی شما را برای تولید کنند ارسال نمایند. برای آگاهی از برنامه‌هایی از این دست می‌توانید Lookout Ad Network Detectir را نصب نمایید.

۵ – میزان مصرف باتری برنامه‌ها را بررسی کنید

05

اندروید حاوی ابزاری توکار برای نظارت بر میزان باتری مصرفی برنامه‌هاست. برای دسترسی به آن باید به تنظیمات و سپس بخش باتری سری بزنید. اگر برنامه‌ای یافتید که کاربرد چندانی ندارد و در عوض باتری زیادی مصرف می‌کند آن را از ابزار اندرویدی خود پاک کنید.

۶ – بخشی از نقشه‌ی گوگل را برای استفاده آفلاین دریافت کنید

06

اگر مایل به سفر به منطقه‌ای هستید که فاقد دسترسی به اینترنت است یا اینکه مسیر مشخصی را هر روز طی می‌کنید، می‌توانید اطلاعات نقشه‌ی گوگل را بر روی دستگاه خود دانلود کنید برای این منظور به نقشه گوگل رفته و کلید منو را بزنید، حالا بر روی گزینه‌ی «دسترسی آفلاین» (Make Available Offline) کلیک زده و منطقه‌ی مورد نظر را مشخص کنید. توجه داشته باشید که این اطلاعات می‌توانید تا 100 مگا بایت از گنجایش داخلی را مصرف کند.

۷ – کنترل مجوزهای دسترسی برنامه‌های نصب شده

07

آیا می‌دانید برنامه‌هایی که بر روی ابزار اندرویدی خود نصب کرده‌اید به چه نوع اطلاعاتی دسترسی دارند؟ اگر خیر، بهتر است برنامه‌ی Clueful Privacy Advisor را نصب کنید. این برنامه با اسکن کردن کلیه برنامه‌های نصب شده روی سیستم قادر است موارد مشکوک را شناسایی نماید، که شامل برنامه‌هایی هست که اطلاعات ارزشمند، کلمات عبور، شماره‌های تلفن و دیگر داده‌ها را به سرقت می‌برند.

۸ – چطور می‌توان گوشی گم شده را پیدا کرد؟

08

برنامه‌هایی مخصوص اندروید تهیه شده است که قادر به رهگیری گوشی‌های گم یا دزدیده شده است. برنامه‌هایی نظیر Lookout (که علاوه بر این یک آنتی‌ویروس قوی هم هست) و Where's My Droid از این جمله‌اند. تنها کافی است پیش از گم یا دزدیده شدن این برنامه‌ها را دریافت و نصب نمایید.

۹ – گوشی خود را خودکار کنید

09

گوشی هوشمند اندروید را می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به طور خودکار در حین کار «بی‌صدا» شود یا شب هنگام اتصال اینترنتی‌اش را قطع کند. تنها برنامه‌ای که نیاز دارید ابزاری نظیر AutomateIT ،Tasker یا Phone Schedule است.

۱۰ – صفحه کلید مجازی اندروید را عوض کنید

10

از ویژگی‌های کلیدی اندروید می‌توان به جایگزینی صفحه کلیدهای مجازی جدید اشاره کرد تاکنون صفحه کلیدهای متنوعی برای این منظور تهیه و ارائه شده‌اند که از بهترین آن‌ها می‌توان به SwiftKey ،TouchPal و Swype اشاره کرد.

۱۱ – یک شمارشگر پیامک نصب کنید

11

اگر شما هم فرد مقتصدی هستید، می‌توانید با نصب برنامه‌ی مخصوص شمارشگر پیامک از تعداد پیام‌های رد و بدل شده اطلاع حاصل نمایید و احیانا هزینه‌ی مربوطه را شخصاً محاسبه کنید. برای این منظور SMS Counter برنامه‌ی خوبی است، که هر دوی پیام‌های ورودی و خروجی را حساب می‌کند.

۱۲ – نور اعلانات خود را تغییر دهید

12

اگر گوشی شما دارای نور مخصوص اعلانات است (نظیر گوشی Google Nexus One) شاید بدتان نیاید این نور را شخصی‌سازی کنید. برای این منظور می‌توانید از برنامه‌ی LightFlow استفاده کنید. اگر هم از نظر سخت‌افزاری چنین قابلیتی را ندارید می‌توانید به کمک برنامه‌ی Flash Notification نور فلاش دوربین دستگاه خود را شخصی‌سازی نمایید.

۱۳ – مدیریت بی‌سیم ابزار اندرویدی

13

برنامه‌ی AirDroid به کاربر اجازه می‌دهد تا به کمک اینترنت بی‌سیم وای‌فای یا اینترنت بر بستر 3G/4G گوشی خود را از رایانه کنترل نماید. به عبارت دیگر با استفاده از این برنامه، می‌توانید به کمک رایانه‌ی رومیزی به گوشی خود دسترسی داشته باشید؛ فایل‌های را مدیریت کرده، پیامک ارسال کنید، برنامه‌ها را نصب / حذف کنید، تصاویر را مشاهده کنید و از موسیقی‌ها و فیلم‌ها استفاده کنید.

۹۵/۰۲/۰۲
فریده نیک سخن

اندروید

ترفند

حرفه ای

گوشی

نظرات  (۱)

مرسی عالی بود