آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

نمایشی خیره کننده از آقای اول شخص : DOOM 4

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ق.ظ

بازی DOOMکنفرانس بتسزدا Soft work در نمایشگاه E3 امسال؛ اگرچه اولین اجرای زنده این شرکت قدرتمند فعال در زمینه بازیهای کامپیوتری بود، اما به عقیده بسیاری یکی از بهترین  سال نیز بود. در ابتدای کنفرانس Pete Hines رئیس بخش بازاریابی و مجری کنفراس بتسزدا از حضارسئوالی بینهایت عجیب پرسید : آیا چیزی درباره بازی به نام DOOM شنیده اید؟ همین گفته کافی بود تا سالن نمایش کداک که جایگاه بزرگترین اجراهای مراسم سرگرمی دنیا بوده است، منفجر شود.

   نام بازی با شکل نمادین اش البته اینبار در حالتی مینیمالیستی
آقای Pete Hines بعد از اینکه پاسخ خود را از جمعیت گرفت، جملاتش را اینگونه اغاز کرد :

"درسال 1993 یک استودیو کوچک با نام id softwear یک بازی اول شخص با نام DOOM معرفی کرد که برای همیشه بازی و بازی کردن را تحت تاثیر قرار داد، FPS یا اول شخص تبدیل به یک پدیده شد، Death Match بوجود آمد و DOOM به نماد فرهنگی دهه خود تبدیل گشت که بخش های بسیاری را چه در عالم بازی چه در سینما تحت تاثیر خود قرار داد".

بازی های سری DOOM که سه شماره اول آن بدست جان کارمک افسانه ای ساخته شد جز مهمترین بازی های تاریخ صنعت بازیهای رایانه ای هستند. DOOM III که درسال 2004 عرضه شد و اکنون بیش از 11 سال قدمت دارد هنوز هم یکی از بهترین شوترهای سبک علمی تخیلی/هراسناک تاریخ است و گذر زمان بر روی گیم پلی آن غبار کهنگی ننشانده است . وحشتی که بتواند با کیفیت و سطح تنش و هراس بازی DOOM III رقابت کند را هنوز به سختی میتوان در بسیاری از آثار سینمایی یا بازیهای ترسناک سالهای اخیر پیدا کرد. یک شوتر فوق سریع و تاکتیکی که کنش واکنش های فیزکی و روانی بازیباز را در اوج هیجان و ترس به چالش می کشید. شما هم زمان که در اوج اضطراب بودید باید دقت و چالاکی خود را حفظ میکردید ودر محیط های هراسناک UAC، پایگاه شرکت بزرگ و جهانی Union Aerospace Corporation در مریخ با HellHorde ها روبرو می شدید. UAC پیشرفته ترین تکنولوژی های خلق شده بدست بشر را د رکنترل خود داشت، توسعه سلاح های فوق مدرن، آزمایش های ژنتیکی، هسته ای، رباتیک، فضایی و نظامی فقط گوشه ای از فعالیت های این ابَر شرکت پیشتاز بودند و تازه این سرآغاز راه UAC بود زیرا با ایجاد پایگاهایی در مریخ که خارج از محدوده کنترل مراجع بین الملی و حوزه های قضایی و سیستم های نظارتی زمین بود ، اقدام به آزمایشاتی خارج از چهار چوب های اخلاقی و قانونی نموده بود.بحث تلپورتینگ یا جابجایی ماده درون فضا –زمان و شکافتن بُعد های حیات و آزمایش های ژنتیکی غیر قانونی موضوعات مورد علاقه سران UAC در پایگاه عظیمشان در مریخ بودند.آنها حتی به کمک "هایدروکاپ" تکنولوژی های انحصاری این شرکت در حال تزریق اکسیژن به اتمسفر مریخ بودند تا جو آن را پایدار کرده و هوای آن و خاکش را قابل بهره برداری زیستی کنند. در یکی از کاووش های باستان شناسی بر روی سطح مریخ که زیر نظر "دکتر بتروگر " انجام میشد، آنها به خرابه هایی مربوط به میلیون ها سال پیش برخورد میکنند که گویی مربوط به تمدن باستانی بوده اند. داستان DOOM III برخلاف دو قسمت قبل که شوتر های محض بودند بسیار تکامل یافته تر و علمی تر بود و با کمک PDA ها و صداهای ضبط شده و نوشته های ساکنان این ایستگاه شوم، بازیباز از راز های سیاه آن پرده بر میداشت. همزمان با حضور قهرمان بازی که "مارین یا تفنگدار "نامیده میشد بود که آزمایشات تلپورتینگ در سطح UAC با مشکل روبرو شده و پرتال هایی از اعماق جهنم بدرون سیستم تلپورتنیگ UAC باز میشوند. کمی بعد تر بازیباز متوجه میشد که UAC توانسته بوده با کمک پرتال هایش به بعدی از جهان دسترسی پیدا کند که با توصیفات مذهبی از برزخ و جهنم سازگار است !این وارد قلمر دیگر شدن برای UAC حکم نابودی را داشت زیرا آنها صرفا با نیرو هایی سر وکار داشتند که درک درستی از عظمت شان نداشتند و همین به مارین تنهای اسلحه بدست تا اعماق جهنم انگیزه میداد تا جلوی نیروهای مرگبار را گرفته و نگذارد پایشان به کمک بتروگر خائن که ذهنش زیر کنترل نیرویی مرموز به نام Shok wave تحت تاثیر جهنمیان درآمده بود، به زمین باز شود.

DOOM III با سطح اکشن دیوانه وار وگرافیک خیره کننده که با موتور id tTech 4 یکی از بهترین گرافیک های تمام دوران ها را به نمایش میگذاشت، جزء بهترین های عالم بازی است

در کنفرانس بستزدا امسال اکثر بازیبازان PC منتظر نمایش قسمت جدید DOOM بودند که بعد از11 سال این انتظار پایان یافت و DOOM که بدون هیچ شماره ای معرفی شد و نشان از ریبوت شدن آن داشت با نوشتار نمادین DOOM اینبار در رنگ سیاه سفید با حالتی مینیمالیستی به نمایش درآمد.
از id آقای "مارتی استراتون" روی صحنه آمد و DOOM جدید را رسما معرفی نمود. به گفته استراتون بازی DOOM بخش مهمی از تاریخ تجربه شخصی هر بازیبازی که آن را تجربه کرده است را شکل داده است . بر اساس گفته مارتی اساس تجربه بازی و گیم پلی DOOM سیستم کمبات آن است ، درگیری های CQC یا فاصله نزدیک که برپایه سه عنصر کلیدی بنا شده است: دشمنان و شیاطین مخوف،سلاح های جذاب و قدرتمند و سریع و چالاک بودن بازیباز .

با این گفتار او بازی DOOM به نمایش در آمد وبه راستی نمایشی بی نقص داشت. گیم پلی روان که به گفته مارتی هدفشان در id اجرای 1080p/60 FPS برای کنسول هاست، با سرعتی بالا انجام میشد و فینشرهای مارین بر روی جهنمی ها بسیار دیدنی از کار درآمده بود، سلاح های دوست داشتین سری، شاتگان های قدرتمند سری و پلاسما گان در کنار راکت لانچر و BFG فوق محبوب با ظاهری بسیار زیبا طراحی شده اند و صدا گذاری و نحوه شلیک و عملکردشان بسیار عالی از کار در آمده بود. گل سر سبد این سری اره برقی مشهور DOOM بود که اینبار نمایشی حیرت انگیز داشت و با هر ضربه آن به اجزاء بدن مخلوقت سیستم دیکال یا ایجاد آسیب و زخم برروی بدن آنها به شکلی حیرت انگیز به نمایش درمی آمد و این گوشت و خون واقعی بود که برروی زمین میریخت. با تکان دادن اره برقی به جهات های مختلف تیغه بدن مخلوقت را میشکافت و ذات خونین DOOM را به نمایش میگذاشت. سلاح ها قابلیت های شلیک چند گانه دارند و باید شاهد سیستم ارتقاء هم باشیم. از طرفی سرعت بازی بشدت بالا بود و تنوع دشمنان، روش های مختلف مبارزه را با سلاح های مختلف به بازیباز تحمیل میکرد و اضافه شدن پرش به کمک جت پک و بسط دادن گیم پلی به سطوح مختلف مثل بالا رفتن از جعبه ها پریدن روی لبه دیوارها به گیم پلی بازی عمق جذابی بخشیده بود.


بازی برپایه موتور Id Tech 6 ایجاد شده و این نسخه جدید از موتور قدرتمند Id که توسط جان کارمک توسعه یافت مخصوصا برای خلق DOOM جدید توسعه یافته است. "پیت هایمز" در بخشی از سخنان اش اشاره کرد که این موتور آنگونه که آنها آن را id Tech 6.6.6 ! مینامند از توانایی بسیار بالایی برخوردار است و با ان نمایش حیرت انگیزی که ما در صحنه های درگیری به نمایش درآمده در بخش جهنم بازی دیدیم باید گفته هایمز را تایید کرد. افکت های انفجار و نابودی هیولاها و دود های با کیفیت بسیار بالا در کنار نورهای حجم دار ولومتریک و بافت های بسیار با کیفیت ،جشنواره ای از رنگ و نور را به اجرا گذاشته بودند و در میان سرعت فریم بازی که بدون کوچک ترین لگ ، فریمی بسیار پایدار را به نمایش میگذاشت ، نمایش بی نقصی را از توانایی های موتور جدید نشان میداد. به گفته استارتون برای ساخت DOOM جدید، تیم توسعه الگو های محیطی DOOM III را پیاده کرده است یعنی بخش های از بازی شما در حال کاووش در میحط های ترسناک خود پایگاه UAC و حومه آن و بخش های مختلف سطح مریخ هستید و در جاهایی هم وارد Battle Arena های مشهور DOOM میشوید که دشمنان از هر جهتی برشما یورش میبرند و دقیقه به دقیقه برچالش های نبرد افزوده میشود که کلید نجات بازیباز حرکات سریع و ثابت نماندن و سوییچ بین سلاح ها است و الگو های مبارزاتی چون Crowd Control برای مدیریت صحنه نبرد حیاتی هستند.

بخش جدید فیشنر ها یا همان حرکات تمام کننده که با تغییر رنگ دادن دشمنان به رنگ های زرد و آبی رویشان انجام میشد، حرکاتی بسیار قدرتمند هستند که میتوانند حتی قویترین مخلوقات بازی را مشروط براینکه در زمان صحیح انجام میشد ، نابود کنند.نمایش گیم پلی و کمبات نسخه جدید عالی و بی نقص بود ولی DOOM فقط تجربه تک نفره نیست بلکه بخش مولتی پلیر بسیار قدرتمندی در خود دارد. بخش چند نفره DOOM یک مولتی پلیر سرعت بالای کلاسیک Arena Style است که در مپ های جذاب محیط های دوست داشتنی سری از پایگاه UAC تا اعماق جهنم را در خود شامل میشود.سلاح های ویرانگر و محیط های فوق العاده مناسب برای مولتی پلیردر کنار Power Up های بسیار جذاب مولتی پلیر DOOM را بسیار هیجان انگیز نشان میدادند.

مارتی در بخش بعدی از سخنانش به ابزارهای ماد سازی موتور جدید نمود و اینکه بتسزدا همیشه به انجمن های بازیبازان اجازه شرکت در خلق و به اشتراک گذاری گسترده مادها را میدهد و اینکار به شکلی به خود توسعه دهنده گان هم کمک شایان توجه ای میکند زیرا اکنون آنها به به جای تکیه بر خلاقیت های تیم های توسعه خود به خلاقیت های بیشمار میلیون ها میلیون نفر طرفدار بازی های مختلف این شرکت دسترسی دارند و عملا بخشی از الگوی ههای ایده گیری خود تیم های توسعه دهنده باز یهایی بزرگ چون اسکایرم ،فالوت و یا شوترهای محبوب id بوده اند.DOOM SnapMAP نام سیستم ماد سازی و ادیتور بازی DOOM جدید است که به بازیبازان اجازه میدهد هرگز از میزان سرگرمی خود نکاهند و دست به خلق مپ هایی بسیار جذاب و چالش برانگیز کنند.

نمایش بی نقص DOOM و اجرای عالی اش در همه بخش ها برای بازیبازان قدیمی کار و حرفه ای رویایی بود و چالش های پیشِ رو در نمایش نشان میداد بازهم id قصد دارد بازیبازان را تا سرحد مرگ بترساند .برای تجربه DOOM باید شجا ع بود و نترس، همانند آن مارین تنها ، که با یک شاتگان یک تنه نیروهای جهنم را به عقب می راند.

DOOM نسخه ریبوت؛ در بهار 2016 برای کنسولهای نسل جدید و PC عرضه خواهد شد .

منبع

۹۴/۰۴/۰۱
آسیاتک قم

بازی DOOM4