آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

هکری که کنترل کامل یک هواپیما را در دست گرفت

دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۵۴ ق.ظ

هک شدن سیستم امنیتی یک هواپیمایک محقق امنیتی آمریکا توانست با کنترل سیستم تفریحی هواپیما و هک موتور هواپیما برای لحظاتی کنترل کامل هواپیما را در اختیار بگیرد.

یک محقق امنیتی آمریکایی موفق به کنترل سیستم تفریحی یک هواپیما و سپس هک کردن موتورهای آن شد، امری که به وی امکان داد هدایت یک هواپیما را در آسمان برای مدت کوتاهی در اختیار بگیرد.


به گزارش ایتنا از فارس، پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی نیز این موضوع را تائید کرده است. 

بر همین اساس کریس رابرتز که از محققان امنیتی مشهور ایالات متحده است در ماه فوریه به اف.بی.آی اعلام کرده بود که وی در پروازهای متعددی موفق به هک کردن سیستم‌های تفریحی هواپیماهای گوناگون شده و در یک مورد توانسته رایانه‌ای را که برای مدیریت پیشرانه موتور جت هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد کنترل نماید.



وی افزوده که با افزایش سرعت موتور هک شده توانسته کاری کند که هواپیما به یک سمت متمایل شده و حرکت مستقیم آن برای مدتی مختل شود. 

پس از اینکه محقق امنیتی مذکور موضوع را به اف.بی.آی اطلاع داد، پلیس رایانه‌های وی را توقیف کرده و وی را مورد بازپرسی قرار داد.

این محقق قبلا با ارسال توییتی در حساب شخصیش اذعان کرده بود می‌تواند کاری کند که سیستم هشدار یک هواپیمای مسافربری به صدا درآمده و ماسک‌های اکسیژن مسافران از مخزنشان خارج شده و در دسترس آنان قرار بگیرد. 

بر اساس اسناد منتشر شده وی در فاصله ماه‌های فوریه تا مارس وی توانسته از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۴ سیستم‌های تفریحی ۱۵ تا ۲۰ هواپیما را هک کند. 

وی برای این کار پوشش یک جعبه الکترونیک که زیر صندلی مسافران قرار دارد را باز کرده و لپ‌تاپ را با سیم به آن متصل کرده است. 

وی همچنین شبکه رایانه‌ای موجود را برای شناسایی حفره‌های امنیتی اسکن کرده و حتی توانسته از ارتباطات کابین خلبان نیز مطلع شود.

پلیس اقدامات وی را که امنیت مسافران را به خطر انداخته تقبیح کرده و آن را روش درستی برای انجام تحقیقات امنیتی ندانسته است. 

هک کردن هواپیماها تا حدی که کنترل آنها از دست خلبان خارج شود تاکنون سابقه نداشته و این امر نشانگر ناامنی فراوان سیستم‌های رایانه‌ای مورد استفاده در آنهاست.

منبع