آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

قابلیت‌های Backup و Restore به اپلیکیشن واتس‌اپ اضافه شد

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ق.ظ

بروز رسانی واتساپبروز‌رسانی جدید برنامه WhatsApp، ویژگی backup گیری (گرفتن نسخه پشتیبان) و Restore (باز‌گرداندن اطلاعات ذخیره شده) اطلاعات را، برای کاربران اندرویدی این برنامه فراهم می‌کند و تمامی این فعالیت‌ها بر روی حافظه ابری Google Drive انجام خواهد شد.

در کنار ذخیره اطلاعات مربوط به مکالمات متنی کاربر، تصاویر موجود در پروفایل او نیز، ذخیره خواهد شد. البته فعلا برای ذخیره کلیپ‌های ویدئویی در گوگل درایو، تصمیمی گرفته نشده است.

اولین یکپارچگی بین برنامه‌های واتس‌اپ و گوگل درایو، مربوط به بخش ترجمه اپلیکیشن واتس‌اپ بود. تیم حرفه‌ای گوگل در ترجمه این اپلیکیشن به دیگر زبان‌های دنیا، کمک شایانی کرد که البته این موضوع به ماه مارس بر‌می‌گردد و حالا، بعد از گذشت کمتر از یک ماه از آن رویداد، تمامی آن تلاش‌ها در بروز‌‎رسانی 2.12.45 اپلیکیشن واتس‌اپ قابل پیگری بوده و برای دریافت توسط کاربران در دسترس قرار گرفته است.

اگر اپلیکیشن واتس‌اپ خود را به آخرین نسخه منتشر شده، بروز‌رسانی کرده باشید، گزینه جدیدی با نام Google Drive در داخل فیلد Chat backup موجود در منوی تنظیمات برنامه قرار داده شده است که با فعال‌سازی آن، می‌بایست وارد اکانت مربوط به گوگل خود شده و تنظیمات مربوط به فاصله زمانی بکاپ‌گیری خودکار را نیز انجام دهید.

همچنین در مورد آپلود اطلاعات از طریق فقط وای‌فای یا وای‌فای و اینترنت سیم‌کارت نیز تنظیماتی ارائه شده است.

وب سایت خبری Android Police نیز در این زمینه اینطور نوشت که: “پس از فعال نمودن این ویژگی، می‌بایست تا ساعت 4 صبح برای آغاز روند بک‌آپ‌گیری احتمالی اپلیکیشن WhatsApp منتظر بمانید.” همچنین در ادامه اضافه نمود که: “اگر در آغاز این روند، بی‌تاب هستید، می‌توانید با انتخاب گزینه بک‌آپ‌گیری به شکل دستی، این ویژگی را آغاز کنید.”

در صورت انجام این کار، ابتدا اپلیکیشن از اطلاعات موجود، بک‌آپ معمولی (در داخل حافظه گوشی) گرفته و سپس در موعد مقرر، آن را در Google Drive ذخیره خواهد کرد. به یاد داشته باشید که انجام این پروسه سنگین، کمی به طول می‌انجامد و اگر در داخل برنامه خود، اطلاعات زیادی دارید، باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که در صورت آغاز این روند و فعال نمودن آن، هیچ راهی جهت متوقف کردن آن وجود ندارد.

هنوز در مورد این مسئله که امکان مشاهده اطلاعات متنی و تصویری ذخیره شده از این برنامه در داخل گوگل درایو، با وارد شدن به اکانت مربوط به خود وجود دارد یا نه، حرفی زده نشده است ولی به احتمال زیاد به واسطه افزایش امنیت در این حیطه، اطلاعات کاربران در این حیطه به شکل خاصی رمز‌‌گذاری خواهد شد (پس امکان مشاهده مستقیم آنها وجود نخواهد داشت).

هم اینک بروز‌رسانی نسخه جدید برنامه WhatsApp از طریق Google Play آغاز شده ولی دریافت و استفاده از آن برای تمامی کاربران، عملی زمان‌بر است. برای جلوگیری از صرف وقت، می‌توانید به طور دستی، فایل APK آن را از لینک APK MIRROR زیر دانلود کنید. لازم به ذکر ست که این بروز‌رسانی جدید، چند روز پس تغییرات انجام شده توسط واتس‌آپ به منظور طراحی متریال جدید اندروید منتشر گشت.

منبع