آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

کاربردهای جدید برای گجت‌های قدیمی

يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ب.ظ

طی چند سال اخیر، پیشرفت سریع فناوری موجب شده تا گجت های که امروز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند در آینده ای نه چندان دور به ابزارهایی از رده خارج مبدل شوند. درست زمانی که به خرید دستگاه جدید خود - یک موبایل هوشمند، تبلت، لپ تاپ، یا تلویزیون - عادت می کنید، مدلی بهتر از آن به بازار عرضه می شود. شرایط زمانی بدتر می شود که ممکن است با قیمت پایین‌تر این مدل های جدید نسبت به آن چه شما خریداری کرده اید، مواجه شوید.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، در شرایطی که بسیاری از ما نمی توانیم در برابر به روز رسانی دستگاه خود مقاومت کنیم اما می توانید دستگاه قدیمی را به فرد دیگری اهدا کنید، آن را بفروشید و یا در زمینه ای دیگر مورد استفاده قرار دهید. در ادامه چند پیشنهاد جالب برای استفاده از دستگاه قدیمی به ویژه تلفن های هوشمند و تبلت ها ارائه می کنیم.

دوربین مداربسته

کاربردهای جدید برای گجت‌های قدیمی

اگر یک تلفن هوشمند یا تبلت اضافی و اتصال وای فای در اختیار دارید می توانید از آنها در قالب یک دوربین امنیتی اینترنتی رایگان استفاده کنید. تنها یکی از اپلیکیشن های رایگان - مانندPresence و Manything برای iOS، یا Salient Eye برای اندروید - که از دوربین دستگاه استفاده می کنند را نصب کرده و دستگاه را در مکان مورد نظر خود و به سوی جایی که قصد نظارت بر آن را دارید، قرار دهید. اکنون از طریق تلفن هوشمند یا تبلت اصلی خود می توانید آن چه که دستگاه قدیمی‌تر مشاهده می کند را زیر نظر بگیرید و یا با نصب حسگرهای حساس به حرکت در زمان شناسایی حرکت اعلان دریافت کنید.

برخی از این اپلیکیشن ها امکان ثبت و ضبط تصاویر را در داخل خود تلفن هوشمند یا تبلت و یا فضای ذخیره سازی ابری نیز فراهم می کنند. بسیاری از این اپلیکیشن ها امکان ارتباط صوتی دو طرفه را ارائه می کنند. این ویژگی برای افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند و قصد دارند از راه دور با آنها تعامل داشته باشند، امکانی فوق العاده محسوب می شود.

دستگاه کنترل از راه دور

کاربردهای جدید برای گجت‌های قدیمی

برخی تلفن های هوشمند و تبلت ها به فناوری فروسرخ مجهز شده اند که امکان کنترل از راه دور سینمای خانگی یا تلویزیون را فراهم می کند. حتی اگر دستگاه قدیمی شما دارای این ویژگی نیست بسیاری از تلویزیون های هوشمند جدید، پخش کننده های بلو ری متصل به اینترنت و ... از اپلیکیشن های کنترل از راه دور برای دستگاه های اندرویدی و iOS پشتیبانی می کنند. بر همین اساس و در صورت دسترسی به وای فای می توانید از دستگاه قدیمی خود به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کنید. همچنین از تلفن هوشمند و تبلت قدیمی خود می توانید برای کنترل دستگاه های دیگر در خانه مانند ترموستات هوشمند، چراغ ها، سیستم صوتی و ... استفاده کنید.

درایو پشتیبان

کاربردهای جدید برای گجت‌های قدیمی

به جای خرید یک دیسک سخت اکسترنال می توانید حافظه تلفن هوشمند یا تبلت قدیمی خود را پاکسازی کرده و با اتصال به رایانه فایل های مهم و کلیدی خود را روی آن ذخیره کنید. در نتیجه، این اطلاعات را می توانید در مکانی امن به منظور مقابله با مشکلات احتمالی در آینده نگهداری کنید. ممکن است حافظه ذخیره سازی 16، 32، یا 64 گیگابایتی تلفن هوشمند یا تبلت در برابر ظرفیت های عظیم دیسک های سخت اکسترنال ناچیز به نظر برسد اما برای بسیاری از کاربران همین ظرفیت ها نیز کافی است. همچنین، بدون آن که هزینه ای اضافی پرداخت کرده باشید روشی ایده آل برای حفاظت از اطلاعات خود را مورد استفاده قرار داده اید.

ساعت زنگدار

کاربردهای جدید برای گجت‌های قدیمی

تلفن های هوشمند و تبلت های قدیمی ساعت های زنگدار پیشرفته محسوب می شوند. با دانلود یکی از اپلیکیشن های موجود در این زمینه می توانید از دستگاه خود به عنوان یک ساعت زنگدار استفاده کنید. نه تنها می توانید زنگ هشدار و اندازه فونت، رنگ، و سبک آن را تنظیم کنید بلکه می توانید اطلاعات سفارشی که روی نمایشگر نشان داده می شوند مانند وضعیت آب و هوای محلی را نیز مشاهده کنید. همچنین، بسیاری از اپلیکیشن ها می توانند آهنگ هایی آرامش بخش برای به خواب رفتن و همچنین پادکست ها، کتاب های صوتی و رادیو را پخش کنند.

قاب عکس دیجیتال

کاربردهای جدید برای گجت‌های قدیمی

از تبلت قدیمی خود می توانید به عنوان یک قاب عکس دیجیتال روی میز کار، پیشخوان آشپزخانه و یا حتی نصب روی دیوار استفاده کنید. سیستم عامل های تبلت مانند iOS و اندروید دارای اپلیکیشن های گالری یکپارچه شده ای هستند که می توانند هر چند ثانیه، دقیقه، یا ساعت در تمامی عکس ها (و ویدیوها) چرخ بزنند.

عکس های یادگاری خود را می توانید روی حافظه تلفن همراه یا تبلت ذخیره کنید و یا اگر آنلاین هستید به یکی از سرویس های عکس رایگان که حتی در حال حرکت نیز امکان به روز رسانی را فراهم می کنند، متصل شوید. کاربران اندروید می تواند استفاده از اپلیکیشنDayframe و کاربران آی‌پد می توانند اپلیکیشن Digital Photo Frame را مد نظر قرار دهند.

منبع