آسیاتک قم | 37173

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

اینترنت پرسرعت آسیاتک: امور مشترکین استان قم

آسیاتک قم | 37173

این وبلاگ متعلق است به دفتر مرکزی امور مشترکین آسیاتک قم
شماره تماس پنج رقمی : 37173-025
وبسایت رسمی : QomAdsl.com

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

    برای عضویت در خبرنامه، ایمیل خودرا وارد کنید:

    Delivered by FeedBurner

طبقه بندي موضوعي
آخرين نظرات
  • ۱ خرداد ۹۷، ۰۷:۱۲ - مهسا
    :/
پيوندهاي روزانه

قرار است شرکت یاهو با قابلیت جدید که معرفی کرده است، نیاز کاربران خدمات و سرویس‌های این شرکت را برای به خاطر سپردن گذرواژه‌ها از بین ببرد. این قابلیت همچنین یک لایه امنیتی جدی به سرویس یاهو می‌افزاید. در قابلیت جدید، تنها کافی است که مراقب باشید تا گوشی موبایل خود را گم نکنید!

به گزارش «تابناک»، یاهو اقدام به معرفی قابلیت جدیدی با نام On-Demand Password کرده است که به کاربران خدمات و سرویس‌های این شرکت از جمله دارندگان حساب کاربری ایمیل یاهو این قابلیت را می‌دهد که هر بار با استفاده از یک گذرواژه جدید که به گوشی هوشمند آن‌ها فرستاده می‌شود، وارد حساب کاربری خود شوند. 

کاربرانی که با قابلیت Two Step Verification آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که قابلیت جدیدی که یاهو به خدمات خود اضافه کرده است در واقع همین لایه امنیتی دوگانه است که مرحله اول آن حذف شده. به عبارت دیگر در قابلیت Tow Step Verification کاربران بعد از آنکه گذرواژه اصلی خود را وارد کردند، باید کدی را که به گوشی هوشمند آن‌ها ارسال می‌شود در قدم بعدی وارد کنند تا بتوانند به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند. اکنون یاهو با حذف قدم اول این قابلیت، روشی جدید و جالب و در عین حال مطمئن را برای کاربران خود در دستور کار قرار داده است.

با قابلیت جدید دیگر نیازی به گذرواژه ایمیل Yahoo خود ندارید

«آلکس استاموس» مدیر امنیت اطلاعات یاهو اولین کسی بود که این قابلیت جدید را معرفی نمود. «دیلان کاسی» قائم مقام بخش مدیریت محصولات یاهو در معرفی این قابلیت گفته است: این قدم اول برای حذف گذرواژه ها است.

برای فعال کردن این قابلیت کاربران یاهو باید ابتدا با استفاده از گذرواژه اصلی خود وارد حساب کاربری شده و سپس در بخش تنظیمات ایمیل خود گزینه On-Demand Password را خواهند یافت که با فعال کردن آن میتوانند شماره تلفن همراه خود را وارد کرده تا از این پس به جای ورود گذرواژه کدی را که یاهو به این شماره ارسال می‌کند، برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنند.

در این صورت بار بعدی که اقدام به ورود به حساب کاربری یاهو کنید، به جای جعبه متنی ورود گذرواژه با دکمه ای با عنوان Send my Password روبه‌رو می‌شوید که با کلیک بر روی آن یاهو یک کد چهار رقمی را به شماره تلفن شما ارسال خواهد کرد.

با قابلیت جدید دیگر نیازی به گذرواژه ایمیل Yahoo خود ندارید

این اقدام یاهو یکی از راه حل‌های جالب برای ایجاد امنیت در حساب کاربری کاربران نیز تلقی می‌شود. از آنجا‌ که علیرغم توصیه اکید کارشناسان امنیت سایبری برای استفاده از گذرواژه های پیچیده و قوی، بسیاری از کاربران به دلیل دشواری به خاطر سپردن اینگونه گذرواژه ها هنوز به انتخاب گذرواژه‌های ساده بسنده می‌کنند. در نتیجه این اقدام یاهو می‌تواند همزمان با رفع معضل به خاطر سپردن گذرواژه‌ها یک لایه امنیتی خوب را برای محافظت از اطلاعات کاربران ایجاد کند.

منبع